• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

یک باور قدیمی، طلا و سکه را گران کرد

  • کد خبر : 43122
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
یک باور قدیمی، طلا و سکه را گران کرد

قیمت طلا و سکه در روز گذشته افزایش یافت. فعالان این بازار معتقدند با فرا رسیدن سیزدهم صفر و باور عمومی خرید طلا در این روز، قیمت طلا و سکه افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا و ارز امروز تغییر جهت داد و روند صعودی را دنبال کرد. آنطور که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد، قیمت طلای 18 عیار امروز 8 مرداد 1403 و تا زمان انتشار این گزارش با 70 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به 3 میلیون و 506 هزار و 400 تومان رسید. طلای 24 عیار نیز افزایش چشمگیری را به ثبت رساند و با 92 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته با نرخ 4 هزار و 674 هزار تومان فروخته شد.

ارز بازار طلا را دنبال کرد و بر همین اساس شاهد افزایش قیمت بود. قیمت سکه طرح جدید امروز با 850 هزار تومان افزایش به 41 میلیون و 850 هزار تومان رسید. با این حال سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران نوشت که سکه طرح قدیم وارد کانال قیمت جدید شد. این سکه امروز 500 هزار تومان قیمت دارد و با قیمت 37 میلیون و 300 هزار تومان فروخته می شود.

طلای جهانی که هفته گذشته روند صعودی را ثبت کرد، هفته جدید را با کاهش قیمت آغاز کرد. بر این اساس طلای جهانی چهار دلار ارزان شد و به 2504 رسید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 29 مرداد 1403.

محمد کشتی آرای نایب رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفتگو با اکوایران گفت: افزایش قیمت طلا و سکه به دلیل افزایش تقاضا در روز گذشته بوده است. این باور در بین مردم مبنی بر اینکه خرید طلا در روز سیزدهم صفر برکات بسیاری را به همراه دارد و همین باور باعث افزایش قیمت طلا و سکه شد.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که این افزایش قیمت در حالی رخ داد که بازارهای جهانی بسته بودند و قیمت دلار تغییر چندانی نداشت و به دنبال این افزایش، حباب پولی با افزایش 400 هزار تومانی همراه شد.

کشتی آرای توضیح داد: هفته گذشته قیمت طلا و سکه با توجه به طرح فروش ایران خودرو کاهش یافت، در واقع عرضه مردم برای تبدیل نقدینگی افزایش یافت، اما با پایان طرح های فروش خودرو، بازار به روال عادی خود باز می گردد. دولت.”

نایب رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف در پایان تصریح کرد: تحولات بازار طلا و سکه در روزها و هفته های آینده متاثر از مسائل سیاسی و اقتصادی کشور خواهد بود. با توجه به عدم قطعیت های سیاسی بزرگ کشور، هیچ پیش بینی دقیقی در مورد آینده بازارهای مالی وجود ندارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43122

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.