به گزارش اخبار اقتصادی: شرکت پتروشیمی فن آوران (شفان) اظهار داشت: این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون معادل 0.5 درصد ارزش صادراتی محصول متانولی را بابت عوارض صادراتی پرداخت کرده است. همچنین برآورد این هزینه برای مدت باقیمانده سال جاری حدود 29 میلیارد تومان و برای کل سال 36 میلیارد تومان است.

شرکت فولاد خوزستان (فخوز) عامل اصلی افزایش 68 درصدی سود عملیاتی در دوره منتهی به 3 ماهه بهار 1402 نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل را ناشی از افزایش قیمت و مقدار فروش شمش عنوان کرد که منجر به رشد 72 درصدی درآمد فروش شمش شد.

بانک پاسارگاد با توجه به تغییر بیش از 30 درصدی سود خالص 3 ماهه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد: از دلایل اصلی رشد 78 درصدی سود خالص این بانک می توان به رشد درآمد تسهیلات و همچنین رشد درآمد کارمزد اشاره کرد.

شرکت پتروشیمی جم پیلن نیز افزایش سود عملیاتی در دوره منتهی به خرداد 1402 را به دلیل افزایش نرخ فروش محصول و علت کاهش قیمت تمام شده محصول ناشی از کاهش نرخ خوراک اعلام کرده است.

شرکت کود شیمیایی اوره لردگان (شلرد) در 3 ماهه منتهی به خردادماه معادل 220 میلیارد تومان سود خالص اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت 39 درصدی همراه است.

شرکت پتروشیمی آبادان با نام شپترو در سه ماهه بهار 1402 زیان خالص 142 میلیارد تومانی را شناسایی کرده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل 6 درصد کاهش داشته است.

شرکت اصلاح نفت بندرعباس (شبندر) در مورد مفاهیم و مفروضات اساسی صورتهای مالی حسابرسی نشده دوره سه ماهه میانی منتهی به 31 خرداد 1402 توضیحاتی ارائه کرده است. در یکی از بندهای آن، شعبندر قیمت بین المللی نفت خام و میعانات گازی و 5 کالای عمده را برای دوره منتهی به 31 خرداد ماه و 5 کالای اصلی را با استفاده از 14 قیمت Plat2 و 14 کالای اصلی را برای دوره منتهی به 10 خرداد ماه تعیین کرده است. قیمت ارز هر دلار 28000 تومان در نظر گرفته شده است.

شرکت تبادل کالای ایران اعلام کرد که مزایده زمین این شرکت به مساحت 1500 متر مربع در استان خراسان رضوی به دلیل نبود متقاضی بی نتیجه ماند.

شرکت باما (کاما) کاهش قیمت جهانی روی و سرب و افزایش هزینه های تولید و قیمت تمام شده را از دلایل کاهش سود این شرکت معرفی کرده است.

شرکت پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) افزایش سود عملیاتی دوره منتهی به خرداد 1402 را نسبت به دوره مالی مشابه قبلی، افزایش نرخ فروش محصولات و کاهش بهای تمام شده تولید محصولات ناشی از خرید به موقع مواد اولیه را افزایش داده است.

شرکت بیمه کوثر وی در خصوص افزایش سود شرکت در سه ماهه اول سال 1391 نسبت به دوره قبل گفت: افزایش سود ناشی از بهبود وضعیت بازار سرمایه در دو ماهه اول فصل بهار، افزایش درآمد سرمایه گذاری (عمدتاً از محل خرید و فروش سهام) و بهینه سازی سبد بیمه ای بوده است.

با این حال شرکت عایق ایران (کامقره) از آزادسازی سهام مصوب سازمان خصوصی سازی کشور خبر داد. این سهام معادل 08/38 درصد از کل سهام متعلق به سهامدار عمده (مدیا تجارت پویا) می باشد.

شرکت شیر ​​پاستوریزه پگاه گیلان نیز اعلام کرد؛ در نظر دارد دستگاه ماست 95 سوراخ، دستگاه پرکن سه بلوک 38 سوراخ و کمپرسور پیستونی را از طریق مناقصه عمومی دو مرحله ای خریداری کند.

شرکت مجتمع تولیدی گوشت مرغ ماهان (زماهان) در خصوص تجدید ارزیابی با توجه به اینکه این شرکت در سال مالی 1398 اقدام به تجدید ارزیابی اراضی خود کرده است، لذا در سال مالی جاری مجدداً موضوع تجدید ارزیابی زمین بر اساس گزارش کارشناسان رسمی دادگستری مطرح و مبلغ 65 میلیارد تومان تجدید ارزیابی به دفاتر ثبت شده به ثبت رسیده است.

شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر با نماد زملارد افزایش 12 درصدی تولید و 25 درصدی قیمت شیر ​​را از دلایل افزایش سود عملیاتی دانسته است.

شرکت رایان همفضا نیز از افزایش نرخ ارائه خدمات نسبت به سال گذشته خبر داد. خدمات مربوط به سیستم های کارگزاری 45 درصد و خدمات مربوط به سیستم های صندوق سرمایه گذاری 25 درصد رشد داشته است.

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن از انجام معامله با شرکت زیرمجموعه (شرکت سرمایه گذاری مسکن جنوب) خبر داد و مبلغ این معامله را 87 میلیارد تومان اعلام کرد.

دیران نماد با توجه به اعلام دعوت به مجامع، سهامداران خود را به مجمع عمومی فوق العاده دعوت کرده است.

هیات مدیره شرکت داروسازی آو سینا (داوه) با افزایش سرمایه 100 درصدی این شرکت بر اساس سود انباشته موافقت کرد.

حسابرس و بازرس قانونی شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک افزایش 19 درصدی سرمایه این شرکت از محل سود انباشته را برای بهبود ساختار مالی شرکت تصویب کرد.

هیئت مدیره شرکت سپرده مرکزی اسناد مهم، اسناد ارزشمند و تصفیه وجوه (سپرده) افزایش سرمایه 30 درصدی این شرکت از محل سود انباشته سایر اندوخته های مصوب.