به گزارش اخبار اقتصادی، طی مهرماه امسال، چرخ های شمش فولادی در بازار فیزیکی بورس کالای ایران کمتر موفق بودند. خروج سرمایه‌جویان از این بازار، محدود کردن خریداران به صاحبان کد بهین‌آب، دلیل کاهش هجوم خرید شمش فولاد در این بازار بود.

مهرماه امسال در مجموع یک میلیارد و 55 میلیون تن شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. حداقل قیمت پایه در دوره ماهانه 18 هزار و 890 و سقف قیمت پایه در این دوره 20 هزار و 240 تومان بوده است.

متقاضیان خرید شمش فولاد مهرماه امسال در رینگ فیزیکی بورس کالا تقاضای ۷۸۳ هزار تنی را ثبت کردند و در نهایت ۵۴۰ هزار تن شمش فولاد در این بازار معامله شد. به این ترتیب نسبت حجم معاملات به عرضه در رینگ فیزیکی بورس کالا در مهرماه امسال به حدود 38 درصد رسید.

با توجه به شروع فصل برداشت در کشور، پیش بینی می شود تقاضای مصرف کنندگان برای پروفیل های بلند فولادی کاهش یابد و این امر باعث کاهش تمایل به خرید مواد اولیه از کارخانه ها شده است. در عین حال بازار آزاد مقاطع طولانی فولاد با انباشت محصولات بدون مشتری مواجه است و همین موضوع باعث کاهش تمایل کارخانه ها به خرید شمش فولاد و رشد تولید شده است.