• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2

کاهش اشتغال و رشد دستمزد در ایالات متحده؛ انتظارات کاهش نرخ بهره تقویت شد، سهام افزایش یافت

  • کد خبر : 41287
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵
کاهش اشتغال و رشد دستمزد در ایالات متحده؛  انتظارات کاهش نرخ بهره تقویت شد، سهام افزایش یافت

اکوایران: بر اساس آخرین گزارش وزارت کار آمریکا، رشد شغل و دستمزد در این کشور کند شده و نرخ بیکاری افزایش یافته است که نشان از سرد شدن بازار کار دارد.

اخبار اقتصادی، کاهش رشد شغل و دستمزد در ماه ژوئن در ایالات متحده و افزایش نرخ بیکاری به بالاترین سطح از پایان سال 2021، این انتظار را تقویت کرد که فدرال رزرو در ماه های آینده شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، اشتغال در بخش غیرکشاورزی در ماه گذشته 206000 نفر افزایش یافت و رشد شغلی طی دو ماه گذشته به 111000 نفر کاهش یافت. این در حالی است که میانگین پیش بینی بلومبرگ از افزایش 190000 نفری حکایت دارد.

نرخ بیکاری نیز به 4.1 درصد افزایش یافت و میانگین دستمزد ساعتی کاهش یافت.

متوسط ​​رشد شغلی در ایالات متحده طی سه ماه گذشته به پایین‌ترین سطح خود از ابتدای سال 2021 رسیده است که نشان می‌دهد بازار کار این کشور در سه ماهه دوم سال بیش از پیش‌بینی‌ها کاهش یافته است. این داده‌ها با گزارش‌های دیگری که نشان‌دهنده کاهش شدید فرصت‌های شغلی در سال جاری و تعداد فزاینده‌ای از افرادی است که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند، مطابقت دارد.

کاهش مداوم استخدام ها، همراه با تشدید تورم اخیر، این انتظار را تقویت کرد که سیاست گذاران فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهند. گزارش مشاغل آخرین گزارش قبل از نشست فدرال رزرو در این ماه است.

به گفته یک استراتژیست ارشد، بازنگری نزولی در رشد مشاغل طی دو ماه گذشته، همراه با افزایش نرخ بیکاری، داده های مهمی است. رشد دستمزدها نیز کند شده است. و همه اینها کند شدن روند را نشان می دهد.

این داده ها می تواند درک فدرال رزرو از تعادل بین ریسک ها را تغییر دهد، زیرا با وجود تعدیل تورم، بیکاری افزایش یافته است. دقایقی از جلسه ماه گذشته بانک مرکزی نشان می‌دهد که کاهش بیشتر رشد اقتصادی منجر به افزایش بیشتر نرخ بیکاری خواهد شد.

نرخ مشارکت، نسبت جمعیت شاغل یا جویای کار، به 62.6 درصد افزایش یافته است. نرخ مشارکت کارگران آمریکایی ۲۵ تا ۵۴ ساله که به عنوان بهترین کارگران شناخته می‌شوند، به ۸۳.۷ درصد رسید که بالاترین سطح در ۲۲ سال اخیر است.

میانگین درآمد ساعتی در ایالات متحده در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.9 درصد افزایش یافت که کمترین افزایش در سه سال اخیر است. دستمزد کارگران تولیدی و غیرنظارتی که اکثریت کارمندان را تشکیل می دهند، 4 درصد افزایش یافت.

واکنش بازار به انتشار آمار اشتغال آمریکا

در حالی که معامله گران بر چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو متمرکز شده اند، در میان نشانه هایی که بزرگترین اقتصاد جهان در حال سرد شدن است، سهام هفته را در سطوح بی سابقه به پایان رساندند. در معاملات روز جمعه، شاخص S&P 500 سی و چهارمین بالاترین رکورد تاریخ خود را در سال جاری ثبت کرد. در حال حاضر سرمایه گذاران انتظار دو مرحله کاهش نرخ بهره را از سوی فدرال رزرو در سال جاری دارند.

شاخص S&P 500 به 5565 واحد رسید و نسفق 100 یک درصد رشد کرد.

بازدهی اوراق خزانه داری پس از انتشار آمار اشتغال هشت واحد کاهش یافت و به 4.28 درصد رسید. دلار نیز به کاهش هفتگی خود ادامه داد و بیت کوین با کاهش مواجه شد.

با این حال، ارزش پوند پس از پیروزی قاطع کر استرامر از حزب کارگر افزایش یافت.

بازار اوراق قرضه

بر اساس یادداشت بانک آمریکا با استناد به داده‌های EPFR Global، پیش از گزارش مشاغل، صندوق‌های اوراق قرضه شاهد ورودی هفتگی حدود 19 میلیارد دلار بودند که بزرگترین افزایش از فوریه 2021 تاکنون است.

داده‌ها نشان می‌دهد که صندوق‌های سهام جهانی ورودی ۱۰.۹ میلیارد دلاری را ثبت کردند که طولانی‌ترین برد از دسامبر ۲۰۲۱ است.

به گفته مایکل فرولی از جی پی مورگان، سرد شدن تدریجی بازار کار با “روایت بی عیب و نقص تورم زدایی” فدرال رزرو مطابقت دارد و باید به مقامات اطمینان دهد که نرخ بهره را در نیمه دوم کاهش دهند. او هنوز اولین افت را در ماه نوامبر می بیند، اما می گوید مسیر کاهش ماه سپتامبر “کمی گسترده تر” است.

به گفته کریس لارکین از مورگان استنلی، آخرین داده های شغلی نشان می دهد که بازار کار در حال سرد شدن است. شاید برای تسریع کاهش نرخ بهره کافی نباشد، اما می تواند فدرال رزرو را در مسیر ماه سپتامبر نگه دارد.

با این حال، نظر تورستن اسلوک از مدیریت جهانی آپولو همچنان بر این است که در سال 2024 هیچ کاهشی در فدرال رزرو وجود نخواهد داشت. او می گوید که گزارش مشاغل تأیید می کند که کاهش رشد اقتصاد و تورم زمان می برد.

به گفته وی، با نگاهی به آینده، بحث کلیدی در بازارها این خواهد بود که آیا این سرد شدن بازار کار به دلیل افزایش هزینه های تامین مالی به سمت پایین شتاب می گیرد یا خیر؟ یا شاهد اقتصادی خواهیم بود که به دلیل قیمت های بالای سهام و اسپردهای اعتباری بسیار محدود، دوباره شتاب می گیرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41287

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.