• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

چشم انداز سود مبهم سهام های برتر جهان: Nvidia بازده زیر ذره بین سرمایه گذاران

  • کد خبر : 43446
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
چشم انداز سود مبهم سهام های برتر جهان: Nvidia بازده زیر ذره بین سرمایه گذاران

اکوایران: سهام انویدیا بسیار بی ثبات بوده است زیرا سرمایه گذاران به دنبال سرنخ هایی در مورد چگونگی تغییر تمایل ارائه دهندگان بزرگ خدمات ابری به پردازنده های هوش مصنوعی هستند.

اخبار اقتصادی، دو سال اخیر برای سرمایه گذاران انویدیا بسیار خوشایند بوده است، اما اخیراً نوسانات زیادی را شاهد بوده اند.

بر اساس گزارش CNBC، انویدیا به عنوان ذینفع اصلی رونق هوش مصنوعی، از سال 2022 شاهد افزایش 9 برابری سرمایه بازار خود بوده است. اما پس از تبدیل شدن به با ارزش ترین شرکت جهان در ماه ژوئن با رکوردی بالاتر، طی هفت هفته 30 درصد ارزش خود را از دست داد و 800 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

با توجه به اینکه شرکت قرار است گزارش سه ماهه خود را در روز چهارشنبه منتشر کند، نوسانات سهام مهمترین نگرانی در وال استریت است. هر نشانه ای مبنی بر کاهش تقاضا برای هوش مصنوعی یا اینکه مشتری یک ارائه دهنده بزرگ ابری پول کمتری خرج می کند به معنای درآمد کمتر است.

به گفته اریک جکسون از EMJ Capital، انویدیا در حال حاضر بزرگترین سهام در جهان است، بنابراین اگر آنها اشتباه کنند، برای کل بازار مشکل ایجاد می کند. با این حال، احتمالاً با گزارش درآمدهای بهتر از حد انتظار، بازار را شگفت زده خواهد کرد.

گزارش درآمد امروز انویدیا چند هفته پس از گزارش درآمد همتایانش منتشر می شود. مایکروسافت، آلفابت، متا، آمازون و تسلا همه با واحدهای پردازش گرافیکی انویدیا پیشرفت کرده‌اند.

طی سه سه ماهه گذشته، درآمد انویدیا سالانه بیش از سه برابر شده است و بیشتر این رشد در کسب و کار مرکز داده بوده است.

تحلیلگران انتظار دارند که انویدیا چهارمین سه ماهه متوالی رشد سه رقمی را تجربه کند و پیش بینی می کند که درآمد انویدیا با رشد 112 درصدی به 28.7 میلیارد دلار برسد. اما از اینجا، مقایسه سال به سال دشوارتر می‌شود و انتظار می‌رود رشد در هر یک از شش فصل آینده کندتر شود.

سرمایه گذاران به راهنمایی های Nvidia برای سه ماهه اکتبر توجه زیادی خواهند داشت. انتظار می رود این شرکت رشد درآمدی 75 درصدی را به 31.7 میلیارد دلار نشان دهد. داده‌های مثبت حاکی از آن است که مشتریان ثروتمند انویدیا همچنان مایل به خرید تراشه‌های هوش مصنوعی هستند، در حالی که پیش‌بینی‌های ناامیدکننده می‌تواند باعث ایجاد نگرانی در مورد حباب در هزینه‌های زیرساختی شرکت‌ها شود.

بسیاری از خوش‌بینی‌های مربوط به گزارش درآمد ناشی از بازخورد مشتریان اصلی درباره میزان هزینه‌های آنها برای زیرساخت‌ها و مراکز داده مبتنی بر Nvidia است. سهام روز سه شنبه 1.5 درصد افزایش یافت و به 128.30 دلار بسته شد.

NVIDIA 2

ماه گذشته، مدیران گوگل و متا با اشتیاق سرعت ساخت آن را تایید کردند و گفتند که ریسک سرمایه گذاری ناکافی بیشتر از هزینه بیش از حد است.

اما در حالی که حاشیه سود انویدیا اخیراً افزایش یافته است، این شرکت هنوز با سؤالاتی در مورد بازگشت سرمایه بلندمدت برای مشتریانی که دستگاه‌هایی را خریداری می‌کنند که هر کدام ده‌ها هزار دلار قیمت دارند و به صورت عمده سفارش داده می‌شوند، مواجه است.

در ماه مه، کولت کرس، مدیر ارشد مالی انویدیا، داده‌هایی را ارائه کرد که نشان می‌داد ارائه‌دهندگان خدمات ابری که بیش از 40 درصد از درآمد انویدیا را تشکیل می‌دهند، به ازای هر دلاری که در طول چهار سال روی تراشه‌های انویدیا خرج می‌کنند، 5 دلار درآمد کسب می‌کنند.

سوال بزرگ دیگری که انویدیا با آن مواجه است، جدول زمانی تراشه‌های هوش مصنوعی نسل بعدی آن به نام بلک‌ول است. وب سایت اطلاعات در اوایل این ماه گزارش داد که این شرکت با مشکلاتی در تولید مواجه است که می تواند تحویل بزرگ بلک ول را تا سه ماهه اول سال 2025 به تعویق بیندازد. این در حالی است که انویدیا در آن زمان اعلام کرد که تولید در نیمه دوم سال در مسیر افزایش است. .

در حالی که نسل فعلی تراشه‌های انویدیا، به نام Hopper، بهترین انتخاب برای پیاده‌سازی برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT است، رقابت AMD، گوگل و چندین استارت‌آپ، انویدیا را مجبور می‌کند تا در چرخه به‌روزرسانی بدون مشکل جلوتر بماند.

حتی با تأخیر احتمالی بلک‌ول، این درآمد ممکن است تا سه ماهه بعد کاهش یابد زیرا فروش فعلی هاپر، به‌ویژه تراشه جدید H200 در حال افزایش است. اولین تراشه های هاپر در سپتامبر 2022 در حال تولید کامل بودند.

تحلیلگران مورگان استنلی در یادداشتی در این هفته گفتند: “این تغییر تقویم قابل توجه نیست، زیرا عرضه و تقاضا به سرعت به سمت H200 حرکت کرده است.”

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43446

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.