• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

چرخش شدید افزایش قیمت، در پایان مسیر فرمان قیمت

  • کد خبر : 42171
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴
چرخش شدید افزایش قیمت، در پایان مسیر فرمان قیمت

اکوایران: موضوع قیمت گذاری دستوری و آسیب آن به اقتصاد آزاد با افزایش سرعت به دلیل تورم، در حال حاضر فعالان اقتصادی را با چالش های بیشتری مواجه کرده است. این در حالی است که اخیرا دستورالعمل افزایش نرخ برای رعایت قیمت های دستوری لغو شده است.

اخبار اقتصادی، یکی از مهم ترین ویژگی های محیط اقتصادی یک کشور قابل پیش بینی بودن آن است. فضای اقتصادی کشور ما نیز در سال های اخیر تا حدودی قابلیت پیش بینی خود را از دست داده است. اولاً، معمولاً همه نگاه ها به سمت تورم و ضعف در کنترل نوسانات بازار ارز و طلا معطوف است، اما در واقع یکی از طرفداران خط مقدم این چالش، تثبیت قیمت گذاری دستوری است.

بورس کالا در زمان ایجاد قصد داشت با تشکیل بازار داخلی کالا به سمت کشف قیمت و ایجاد بازار آزاد حرکت کند. با این حال، قیمت محصولات شرکت ها همچنان در این بازارها اعلام می شود. این مشکل باعث شده است که قیمت کالایی که مدت هاست قیمت گذاری شده کمتر از ارزش واقعی باشد و قیمت کالای تازه قیمت گذاری شده برای خریداران گران باشد. از سوی دیگر، همچنین گفته می شود که دلیل اصرار بر کنترل قیمت به روش سنتی (تعیین قیمت) به افزایش تورم و گران فروشی مربوط می شود.

فروپاشی بازار سهام آینه ای از بحران انرژی است

تاثیر افزایش قیمت اوره بر شرکت های اوره

همزمان با انتشار اخبار مثبتی مبنی بر ممنوعیت تعیین تکلیفی قیمت ها، در چارچوب قانون برنامه هفتم توسعه و همچنین پس از صدور رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو بخشنامه افزایش نرخ صنعتی. تامین گاز ، هیئت وزیران نرخ فروش کود اوره را تا 6 برابر به نفع شرکت های تولیدی افزایش داد.

کود شیمیایی اوره لردگان، پتروشیمی پردیس و صنایع پتروشیمی کرمانشاه; آنها سه تولیدکننده اوره در کشور هستند که با انتشار این مصوبه، اطلاعیه های افشای این سه تولیدکننده اوره در سامانه کدال منتشر شده تا بخشی از آثار این افزایش نرخ مشخص شود.

مس، کلید آینده انرژی های پاک / روندهای جدید در بازار مس!

030506توضیحی از شرکت پتروشیمی پردیسرا


030506شفاف سازی از شرکت پتروشیمی کرمانشاه


030506توضیح از شرکت Ure Lordegan

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42171

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.