• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

چرا قیمت تاکسی آنلاین افزایش یافت؟ / «کولر» کرایه تاکسی آنلاین را افزایش داد؟

  • کد خبر : 41583
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
چرا قیمت تاکسی آنلاین افزایش یافت؟  / «کولر» کرایه تاکسی آنلاین را افزایش داد؟

اکوایران: مدتی است که از فرا رسیدن فصل تابستان کرایه تاکسی های اینترنتی در کشور افزایش یافته است. اما علت چیست؟

اخبار اقتصادی، افزایش نرخ تاکسی های آنلاین مانند تپسی و اسنپ نسبت به ماه گذشته مورد سوال شهروندانی است که روزانه از این برنامه ها استفاده می کنند. برخی آن را غیرمنطقی می دانند و برخی می گویند پرداخت 120 هزار تومان برای مسیری که 15 دقیقه طول می کشد به صرفه نیست، در حالی که ماه گذشته نیمی از این مبلغ برای همان مسیر پرداخت شده است.

اکنون نظارت اکوایران بر شرکت تپسی امکان پاسخگویی به این سوال را فراهم کرده است. به گفته کارشناس پشتیبانی تپسی، نرخ این شرکت با نرخ تاکسی متفاوت است و گوگل مپ اطلاعاتی درباره شرایط آب و هوایی، میزان تقاضا در مبدا و مقصد مسافران و سفرا و ترافیک موجود در اختیار تپسی قرار می دهد و هزینه را به صورت سیستمی محاسبه می کند. در داخل برنامه اعمال می شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ ها تغییر نکرده و افزایش قیمتی نداشته است، دلیل این افزایش دو برابری در یک ماه اخیر را فصل تابستان و استفاده اجباری رانندگان از کولر دانست که البته بیشتر این هزینه پرداخت می شود. توسط تپسی

در ادامه این سوال پیش آمد که برخی از رانندگان از کولر استفاده نمی کنند و سفر کیفیت لازم را ندارد در این صورت این هزینه چگونه محاسبه می شود؟

به گفته کارشناس تپسی، طبق مقررات این شرکت، در این صورت اگر مسافر در طول سفر این موضوع را به تپسی اطلاع دهد، هزینه ای از سفر از او دریافت نمی شود و سفر بعدی تا سقف 200 هزار رایگان خواهد بود. تومان.

اما وقتی قبل یا بعد از سفر با تپسی تماس می گیرند و به آنها اطلاع می دهد که تهویه هوا وجود ندارد. آن سفیر تا زمانی که اعلام کند می تواند از کولر استفاده کند مسدود خواهد شد. اگر ترافیک باشد تا آخر تابستان به این راننده سفر داده نمی شود.

آیا گزینه های «عجله دارم» و «عجله ندارم» برمی گردند؟

به گفته وی، تعزیرات دستور حذف گزینه های «عجله دارم» و «عجله ندارم» را صادر کرد و تا زمانی که این سازمان مجوز بازگشت را ندهد، این گزینه ها به اپلیکیشن تپسی بازنخواهند گشت.

دلیل طولانی شدن برخی از درخواست ها.

همانطور که این کارشناس تپسی می گوید، وقتی درخواست تپسی برای پذیرش سفیر طولانی می شود، دلایل متعددی برای این امر وجود دارد، ممکن است راننده در مبدأ مسافر نباشد یا ممکن است راننده وجود داشته باشد اما به دلایلی زمان برای تکمیل سفر فعلی و پیاده کردن مسافر بیش از 3 دقیقه طولانی است. زیرا تپسی به راننده این امکان را می دهد که در 2-3 دقیقه آخر سفر، سفر بعدی را بپذیرد.

دلیل دیگر کم بودن هزینه آن سفر برای راننده است، در این حالت تپسی بسته به میزان پولی که می تواند راننده را متقاعد به سفر کند، مبلغی را به راننده پیشنهاد می دهد و در این صورت مسافر هزینه قبلی را پرداخت می کند، اما به مازاد درآمد به راننده پرداخت می شود. به عنوان مثال، اگر یک سفر 100 هزار تومان باشد، تپسی 20 هزار تومان بیشتر از این کرایه به راننده پیشنهاد می دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41583

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.