• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

پیش بینی هفتگی سهام / تزریق سرمایه به بازار

  • کد خبر : 42982
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
پیش بینی هفتگی سهام / تزریق سرمایه به بازار

اکوایران: شورای عالی بورس مجوز تزریق سرمایه به بورس تهران را صادر کرد. آیا قیمت ها در بازار افزایش می یابد؟

اخبار اقتصادی، هفته گذشته بورس تهران روند نزولی داشت و با توجه به محدودیت یک درصدی دامنه نوسانات قیمت سهام، ارزش معاملات نیز در سطح پایینی قرار گرفت.

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 1211 واحد افزایش یافت و 170 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد.

روز یکشنبه شاخص 466 واحد افت کرد و 107 میلیارد تومان سرمایه خارج شد. روز دوشنبه شاخص 4721 واحد افت کرد و 327 میلیارد تومان پول واقعی برداشت شد.

روز سه شنبه شاخص 7034 واحد رشد کرد و سیزدهم خروج سرمایه از بازار به مبلغ 351 میلیارد تومان بود.

اما روز چهارشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۷.۳۴ واحد رشد کرد و ۴۳ میلیارد تومان پول واقعی وارد بازار شد.

بدین ترتیب شاخص در هفته گذشته در مجموع 4462 کاهش یافت و 0.2 درصد افت را به ثبت رساند. شاخص کل هم وزن نیز در مجموع 2110 واحد کاهش یافت و 0.3 درصد افت را به ثبت رساند.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام نسبت به هفته قبل کاهش یافته است. در هفته گذشته میانگین ارزش معاملات خرده فروشی 1.683 میلیارد تومبه بوده که نسبت به هفته گذشته 2.628 میلیارد تومان کاهش 36 درصدی را نشان می دهد.

در هفته گذشته در مجموع 912 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد که نسبت به هفته قبل افت 64 درصدی را نشان می دهد.

به نظر می رسد دلیل رکود معاملات در هفته گذشته محدودیت دامنه نوسانات قیمت سهام بوده است. اما با انتشار اخبار مثبتی که در روزهای اخیر منتشر شد، روز چهارشنبه بازار افزایش یافت.

پس از جلسه شورای عالی بورس، محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی از حمایت نظام بانکی از بازار سرمایه خبر داد. وی گفت: از فردا (چهارشنبه) خرید پنج سهم در بورس را به بانک ها ابلاغ می کنیم مشروط بر اینکه تمامی مراجع ذیربط از محدودیت های قانونی خرید سهام توسط بانک ها در مرحله فعلی چشم پوشی کنند.

فرزین گفت: همچنین تقاضا داریم تا 45 همات برای کارگزاری ها و صندوق تثبیت بازار سرمایه با حداقل نرخ برای حمایت از بورس و اقدامات نظام بانکی در نظر گرفته شود.

بعداً محمود گودرزی در جلسه صدور ضمانت نامه فروش ثانویه بیمه نامه اظهار داشت که مدتی پیش مطابق با شرایط بازار بورس اوراق بهادار تهران پیشنهاداتی را به اعضای هیأت مدیره سازمان بورس ارائه کرد. از جمله بیمه سهام که با استقبال خوب اعضای هیات مدیره سازمان مواجه شد و در نهایت چارچوب کلی آن نیز در شورای عالی بورس به تصویب رسید، گفت: اما با توجه به شرایط و محدودیت های مالی که ناشران با آن مواجه هستند. در سازمان بورس به شورا پیشنهاد شد صندوق تثبیت بازار علاوه بر صدور بیمه سهام برای سهامداران عمده 32 ناشر بورس اوراق بهادار تهران، 50 درصد از پوشش بیمه ای را نیز بدون ضمانت برعهده بگیرد.

این مطلب را رضا ایازلو معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در نشستی با مدیران صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در بازار که با هدف بررسی طرح انتشار اوراق بهادار زیرمجموعه برگزار شد، اعلام کرد فروش. اوراق قرضه با هدف تامین مالی به مبلغ 5 حمت: مطابق با جریان فعلی بازار، اکنون به دنبال ایجاد شرایط باثبات در بازار هستیم.

بنابراین با توجه به اینکه بازار سیگنال مثبت عمده ای دریافت کرده است، به نظر می رسد بازار موتور محرک جدیدی برای رشد داشته باشد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42982

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.