• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

پیش بینی بورس فردا 29 شهریور 1403 / گروه خودرو بار دیگر پیشتاز بازار سهام شد.

  • کد خبر : 43904
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
پیش بینی بورس فردا 29 شهریور 1403 / گروه خودرو بار دیگر پیشتاز بازار سهام شد.

اکو ایران: در جریان معاملات امروز گروه خودرو و قطعات خودرو چرخش مثبتی را رقم زد و این گروه بار دیگر مورد توجه مردم بازار سرمایه قرار گرفت، به طوری که ارزش تجاری این گروه بیش از 277 میلیارد تومان ثبت شد. و از نظر ارزش معاملاتی در صدر گروه های عمده بازار قرار دارد.

اخبار اقتصادی، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با رشد بیش از 7800 واحدی کار خود را برای جبران بخشی از زیان چند روزه ابتدای هفته جاری به پایان رساند و عملا در همان محدوده 2 میلیون و 90 هزار واحدی باقی ماند. و فاصله آن از شاخص به حداقل 2.1 میلیون واحد برسد.

از منظر فنی می توان گفت که شاخص حول میانگین 55 روزه خود در نوسان است و تکنسین ها از این منظر وضعیت مثبت امروز را تحلیل می کنند.

با این حال گروه خودرویی بورس تهران در کنار قطعات خودرو همچنان مورد استقبال اهالی بازار سرمایه قرار دارد. ارزش معاملات این گروه 227 میلیارد تومان ثبت شد. فعالان بازار معتقدند یکی از دلایل توجه به این گروه، مزایده ای است که خودروهای ایران چند روز پیش در سامانه کدال به سهامداران اعلام کردند.

از سوی دیگر رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه خط مقدم شبکه خبر اعلام کرد که ایران خودرو و سایپا باید خصوصی شوند و در صورت همکاری دولت ظرف یک هفته سهام دولت را در این دو خودروساز به فروش خواهیم رساند. . این خبر توجه اهالی بازار سرمایه را متوجه خودروسازان کرده است.

از دیگر اخباری که این روزها بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار می دهد دو موضوع بین المللی است. اول اینکه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بررسی مسائل مربوط به ایران در دستور کار قرار گرفته و کار خود را در وین آغاز کرده است. از این رو، خبرگزاری ها گزارش دادند که نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی در ابتدای نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که موضوع توافق پادمانی و NPT آژانس با ایران و … راستی‌آزمایی و نظارت هسته‌ای آژانس در ایران نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد و در روزهای آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موضوع دوم نیز به مناظره انتخاباتی هریس و ترامپ اشاره دارد. هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات امشب برای اولین بار با دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه مناظره انتخاباتی برگزار می کند. این در حالی است که این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش از این هرگز با یکدیگر ملاقات نکرده بودند و به گزارش خبرگزاری ها حتی تماس تلفنی هم با هم نداشتند.

خبر مهم دیگر برای بازار سرمایه آغاز رسمی صادرات فولاد از سد نیما بود. سازمان توسعه تجارت در نامه ای مصوبات جلسه اخیر کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات را اعلام کرد که طی آن صادرکنندگان زنجیره فولاد دیگر ملزم به ارائه ارز صادراتی خود در سامانه نیما نیستند. بر اساس این نامه، صادرکنندگان فولاد و فلزات می توانند از 100 درصد ارز صادراتی خود برای واردات مواد اولیه، طرح های عمرانی، طرح های تولید انرژی و نیاز به کالاهای التهابی استفاده کنند و همچنین امکان فروش ارز صادراتی در قیمتی که نرخ توافقی برای سایر اعضای این گروه بود.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

اگرچه امروزه ارزش معاملات به قدری پایین است که تکنسین های بازار سرمایه ترجیح می دهند زیاد در مورد نمودارها صحبت نکنند، اما همچنان تغییرات جزئی این نمودارها را ارزیابی می کنند.

نمودار شاخص کل که چندی پیش توانست مقاومت میانگین 55 روزه خود را پشت سر بگذارد و بالاتر از این میانگین قرار بگیرد، اکنون در اولین جلسه با این سطح و پس از شکست، حمایت فنی دریافت کرده است که شاید نشانه خوبی از یک دیدگاه فنی برای بازار سرمایه این است که مقاومت شکسته به سطح حمایتی تبدیل شده است و این یکی از اساسی ترین اصول تحلیل تکنیکال است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43904

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.