به گزارش اخبار اقتصادی، در جریان معاملات امروز بازار اسناد مهم، اسناد ارزشمند تهران یک شاخص است بورس اوراق بهادار تهران با اندکی نوسان کار خود را به پایان رساند و نقشه بازار چیزی را نشان می داد که گویی بازار کار خود را به پایان رسانده است، هرچند در محدوده صفر تابلو قرار داشت. اما روند مثبتی به خود گرفته است. نماد شرکت ایران خودرو امروز بازار پس از برگزاری مجمع عمومی در حوالی خروج از ماده 141 قانون تجارت بازگشایی شد. همچنین 3.36 درصد بلوک ماشین که توسط بانک صادرات به قیمت پایه هر سهم 3200 ریال عرضه شده بود، مورد مذاکره قرار گرفت.

امروز خبری برای بازار مخابره شد که این خبر می تواند نقطه امیدی برای بازگشت بازار در محدوده پشتیبانی فنی باشد، البته به پایان مرداد ماه رسیده ایم و گزارش فروش ماهانه شرکت ها می توانست کمک کند وضعیت فعلی بازار

ایسنا نوشت: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون دولت را مجبور به قیمت گذاری محصولات اساسی بر اساس قیمت ارز ارز و مرکز مبادله طلا را تعیین کنید. این می تواند خبر خوبی برای کل اقتصاد به خصوص برای بازار سرمایه باشد. یکی دیگر از اخباری که امروز بازار به آن توجه کرد، توییت مهدی صبایی بود که با تایید هیئت مدیره سازمان تبادل مهلت صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت برای رعایت مقررات سرمایه گذاری در سهام تا پایان سال جاری تمدید شد.

این خبرها و وضعیت لیدر سنتی بازار سرمایه، نماد خودرو، بازار را به دنبال بهانه ای برای تغییر روند خنثی چند ماه اخیر خود پس از ریزش های شدید برانگیخت. شاخص عمومی که پس از سقوط اواسط اردیبهشت تا اواسط ژوئیه روند نزولی کامل ماه گذشته را بدون هیچ روندی پیش بینی کرد و با وضعیتی کاملاً خنثی کار را به پایان رساند و اکنون بار دیگر امیدواری به بازگشت بازار به مسیر صعودی دوباره احیا می شود. اما ترس بازار از مصوبات و اقدامات سیاستمداران دولت همچنان پابرجاست، زیرا هنوز تصمیمی در مورد تعرفه گاز صنایع و سایر بخش ها و قیمت گذاری اجباری (به طور خاص) اتخاذ نشده است. سازمان ها و آژانس های مختلف

از دیگر اخبار مهم امروز بازار سرمایه تکذیب شایعه کاهش دامنه نوسان بود. در بازار سرمایه و در سال های اخیر هر زمان که بازار سرمایه با چنین شرایطی مواجه شد، مدیران و مسئولان بورس اولین قدم را برای کاهش برداشتند. محدوده نوسان و با محدود کردن این محدوده از ریزش بیشتر بازار جلوگیری کردند و این طرح چندین بار اجرا شد و هر بار با شکست مواجه شد زیرا حفظ بهار قیمت در سمت افزایش یا نزولی باعث جهش می شود که در سال های آینده اتفاق خواهد افتاد. در گذشته اتفاق افتاده است.

به همین دلیل بازار و طبق سنوات گذشته این شایعه را مطرح کرد که قصد کاهش دامنه نوسانات را دارد که سخنگوی سازمان بورس در توئیتی دیگر اعلام کرد که پس از مطرح شدن شایعات در فضای مجازی به اطلاع محترم می رساند. سهامداران که برنامه ای برای کاهش دامنه وجود ندارد.

بررسی فنی شاخص کل سهام تهران

ارزش معاملات امروز بورس تهران از 7600 میلیارد تومان گذشت و ارزش بازار همچنان در کانال 6000 همتی قرار دارد که نشان می دهد بازار تمایل چندانی به خرید ندارد. اما نقشه وضعیت بازار نشان می دهد که در بازه های پشتیبانی فنی خبرهای نسبتا خوبی به بازار گزارش شده است یا بهتر است بگوییم نگاه بازار به این خبر مثبت بوده و به دنبال بهانه ای برای بازگشت به مسیر صعودی است. .

چیزی که این روزها در نمودار شاخص کل مشاهده می کنید (با تمام حاشیه هایی که برای دستکاری شاخص وجود دارد) این است که حدود یک ماه است که سطح حمایتی در این محدوده ها ایجاد شده است که می تواند دوباره از شاخص حمایت کند. این محدوده . این شاخص از اواسط تیرماه امسال (با نوسانات صعودی و نزولی) در محدوده 1957000 قرار داشت و اکنون با ترسیم یک خط روند ساده از ابتدای سال، شاهد واکنش نسبتا مثبت بازار به این محدوده از یک دیدگاه فنی

البته کمی زود است که بگوییم بازار به سمت مثبت خواهد رفت و باید دید که بازار چقدر برای ثابت ماندن در این مسیر قوی است. گشایش مثبت ایران خودرو و جستجوی خریدار برای بلوک 3 درصدی این نماد، تقاضا برای گروه خودروسازی افزایش یابد و این مشکل به سایر گروه ها نیز سرایت کند. در بازار شایعه شده بود که گروه بهمن خریدار بلوک ایران خودرو است که مدیرعامل این شرکت آن را تکذیب کرد.

اگر تمام اخبار بازار را نادیده بگیریم و نگاهی فنی به بازار بیندازیم، اگر شاخص در این محدوده ها (که روی تصویر مشخص شده است) بماند، می توانیم سیگنالی از پایان روند نزولی پیدا کنیم. خط روند صعودی و سطح حمایت میان‌مدت نشانه‌هایی از این موضوع هستند و ممکن است در چند روز آینده یکی از الگوهای کلاسیک را تشکیل دهند.