به گزارش اخبار اقتصادی، ارزش بازار تبادل ارزش معاملات امروز تهران همچنان حدود ۷۰۰۰ همتی بود و ارزش معاملات آن روز کمتر از ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان بود. گروه خودروسازی و لیدر بازار سنتی امروز با ارزش 374 میلیارد تومان که کمترین مقدار است ارزش معامله او در چند روز گذشته کارش را تمام کرد و بازار با روندی کاملا منفی به پایان رسید.

نکته جالب بازار امروز حضور رئیس سازمان انرژی هسته ای در بورس تهران و مدیرعامل بود. بورس اوراق بهادار تهران دلیل این امر ورود و استقبال برخی از شرکت های این صنعت در بازار اعلام شد و ظاهرا قرار است نمادهای هسته ای نیز داشته باشیم.

همچنین وزیر امور خارجه با تشریح جزئیات واگذاری دارایی های آزاد شده به ایران گفت: توافق ما این است که هر کالای غیرتحریمی را می خواهیم و نیاز داریم از دارایی های خود دریافت کنیم. وزیر امور خارجه در نشست خبری خود اعلام کرد که پنج شنبه گذشته کالاها و دارایی های ما از بانک های کره جنوبی به بانک اروپا منتقل شد. تبدیل یوان کره به یورو از چند روز تا حداکثر چند هفته طول می کشد و پس از آن پول بلوکه شده ایران به حسابی در یکی از کشورهای منطقه واریز می شود، اما ما از این دارایی ها برای دریافت خیر استفاده می کنیم. کالاهای تحریم شده مورد نیاز ما

بررسی فنی شاخص بورس اوراق بهادار تهران

ارزش معاملات در روز جاری در بازار سرمایه به حدی بود که گویی کل بازار متوقف شده بود. از نظر فنی، بازار در سطح حمایتی تعریف شده به طور کامل متوقف شده است و همانطور که در چند روز گذشته به آن پرداختیم، بازار در حال حاضر منتظر جلسه دولت برای تعیین تعرفه جدید سوخت صنعتی و خوراک گاز است.

تا زمانی که ارزش معاملات در این محدوده ها باشد، نمی توان انتظار رشد بازار را داشت. با این حال نمادها و صنایع بسیاری در روزهای آینده راه خود را پیدا خواهند کرد و بازار با تغییر سبدهایی که در این مدت ایجاد شده است، صنایع مستعد رشد را به حرکت در خواهد آورد.