• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

پیش بینی بازار سهام در هفته / نمای بازار دولت چهاردهم

  • کد خبر : 39526
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
پیش بینی بازار سهام در هفته / نمای بازار دولت چهاردهم

اکوایران: سوال این روزها برای فعالان اقتصادی این است که آیا کابینه بعدی جانشین کابینه ابراهیم رئیسی خواهد بود یا شاهد تغییراتی در قوه مجریه خواهیم بود؟

اخبار اقتصادی، هفته گذشته بازار بورس تهران تنها سه روز فعال بود. روز شنبه شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 463 واحد افت کرد و 17 میلیارد تومان پول واقعی وارد بازار شد. روز یکشنبه شاخص 62 هزار و 191 واحد افت کرد و 378 میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

روز دوشنبه پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانش، بورس تعطیل شد.

در روز سه‌شنبه، سقف تغییر قیمت سهام به‌علاوه منهای 2 درصد اعمال شد و شاخص 1195 واحد رشد کرد، اما خروج سرمایه به 196 میلیارد تومان ادامه یافت.

روز چهارشنبه به دلیل اعلام تعطیلی رسمی به مناسبت تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی، معاملات بورس تعطیل شد.

به این ترتیب در هفته گذشته بازار روزهای مختلفی را پشت سر گذاشت و تحت تاثیر تعطیلات رسمی قرار گرفت. اگرچه انتظار می رفت تاثیر شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دو مقام دیگر باعث ریزش بیشتر بازار شود، اما روز سه شنبه بخشی از بازار افزایش یافت. در بازار ارز نیز شاهد کاهش قیمت بازار آزاد بودیم. در نتیجه نمی توان گفت پس از تعطیلات و در ابتدای هفته بازار واکنش منفی قابل توجهی خواهد داشت.

از سوی دیگر، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در 17 تیرماه برگزار می شود و بازار به تحولات سیاست داخلی توجه دارد. سوال این روزها برای فعالان اقتصادی این است که آیا کابینه بعدی جانشین ابراهیم رئیسی خواهد بود یا شاهد تغییراتی در قوه مجریه خواهیم بود؟

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39526

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.