• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2

پیش بینی بازار سهام در هفته / سیگنال رئیس جمهور نهم

  • کد خبر : 41262
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
پیش بینی بازار سهام در هفته / سیگنال رئیس جمهور نهم

اکوایران: با توجه به تفاوت های محسوس دو نامزد ریاست جمهوری، انتظار می رود بازار نسبت به انتخاب هر یک از آنها واکنش متفاوتی نشان دهد.

اخبار اقتصادی، هفته گذشته بازار بورس تهران تحت تاثیر فضای انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت. اگرچه محدودیت دو درصدی دامنه نوسان حذف شد، اما ارزش معاملات اندکی رشد کرد و همچنان در سطح پایینی قرار دارد.

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 10 هزار و 892 واحد افزایش یافت و 83 میلیارد تومان پول واقعی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص 23 هزار و 110 واحد افت کرد و 801 میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

روز دوشنبه شاخص 2207 واحد افزایش و خروج پول به 330 میلیارد تومان رسید و روز سه شنبه شاخص 15339 واحد افزایش یافت و 118 میلیارد تومان پول واقعی برداشت شد.

روز چهارشنبه شاخص 10 هزار و 361 واحد رشد کرد اما برای پنجمین روز متوالی خروج سرمایه از بازار به 265 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات نیز همچنان ارقام پایینی را ثبت می کند. میانگین ارزش معاملات خرد در هفته گذشته 3.474 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2.968 میلیاردی هفته قبل 17 درصد افزایش نشان می دهد.

به نظر می رسد بسته به تفاوت های خاص دو نامزد ریاست جمهوری، بازار نسبت به انتخاب هر یک از آنها واکنش های متفاوتی نشان دهد. بورس تهران با ابهامات و ریسک های زیادی مواجه است. تصمیمات غیرکارشناسی، غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی اتخاذ شده در دولت سیزدهم به شدت به بازار سرمایه لطمه زد. حال باید دید دولت چهاردهم چه رویکرد و دیدگاهی نسبت به بازار سرمایه و اقتصاد کشور دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41262

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.