به گزارش اخبار اقتصادی؛ اطلاعات اعلام شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران نشان می دهد که از مجموع 10 میلیون و 236 هزار تن گندم خریداری شده در کشور تا به امروز، بیشترین گندم خریداری شده به مقصد استان خوزستان به نسبت حدود 17 درصد بوده است. استان کردستان با سهم بیش از 11 درصد و 10 درصد گندم خریداری شده از استان فارس بوده است.

بر اساس این گزارش، پس از این سه استان، مشارکت هر یک از آنها در خرید گندم در کشور بیش از 10 درصد برآورد شده است. در دوره مورد بررسی، چهار استان هر کدام 5 تا 10 درصد سهم خرید گندم کشور را داشتند. بر اساس اطلاعات اعلام شده، نسبت گندم خریداری شده در کرمانشاه 8 درصد، آذربایجان غربی 6.5 درصد، گلستان 5.5 درصد و لرستان 5 درصد بوده است.

از سوی دیگر در این بازه زمانی مشخص می شود که 4 استان سهم 4 درصدی در خرید گندم کشور داشته اند، یعنی استان های آذربایجان شرقی بیش از 4 درصد، همدان و زنجان 4 درصد سهم دارند. هر یک. ، و خراسان رضوی حدود 4 درصد است.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که 5 استان کشور سهم 2 تا 4 درصدی در خرید گندم کشور دارند که شامل استان های ایلام بیش از 3 درصد، اردبیل بیش از 2 و نیم درصد، مرکز و کرمان هر کدام می شود. . 2 و نیم درصد و قزوین حدود 2 درصد.