به گزارش اخبار اقتصادی، مس اولین روز هفته جاری، دوشنبه 9 مهرماه، با افزایش قیمت آغاز شد. به این ترتیب، در حالی که مس کانال قیمتی 8000 دلاری را در عملیات بورس فلزات لندن بازیابی کرد، این فلز در معاملات آتی کامکس آمریکایی به 3.67 دلار در هر پوند رسید که بالاترین قیمت فروش از 2 اکتبر بود.

فلزات پایه در مسیر رشد

افزایش قیمت ایجاد شده در معاملات فلز قرمز شامل سایر فلزات غیرآهنی مانند آلومینیوم، روی، نیکل و قلع نیز می شود. به این ترتیب در شرایطی که نفت و سایر نهاده های انرژی هفته جاری با زیان قابل توجهی آغاز شد، قیمت فلزات در بازارهای مواد اولیه افزایش یافت.

در ساعات بازگشایی بازارهای جهانی در روز دوشنبه 30 اکتبر، مس با 1.2 درصد افزایش به 8194 دلار در هر تن رسید. در معاملات آتی Comex آمریکا، فلز قرمز رشد 0.98 درصدی را ثبت کرد و با قیمت 3.67 دلار در هر پوند معامله شد. امکان بهبود تقاضا با امید به داده های تولید بهتر در چین از افزایش قیمت مس در بازارهای جهانی حمایت کرد.

پکن حامی اصلی افزایش قیمت است.

دولت پکن مشوق های جدیدی را برای تحریک اقتصاد این کشور اعلام کرد. این محرک های جدید چشم انداز تقاضای صنعتی را در کشور بهبود بخشید. پکن اعلام کرد که بودجه خود را در سال جاری یک تریلیون یوان دیگر افزایش می دهد تا تولید صنعتی، مسکن و بخش های زیربنایی این کشور را تحریک کند.

کاهش بازده اوراق قرضه توسط کالاها کمک کرد.

در شرایطی که حمایت دولت چین به بازارهای کالایی فرصت داد تا نرخ ها را افزایش دهند. بازدهی خزانه داری در 4.9 درصد ثابت ماند و به نگرانی ها در مورد افزایش هزینه های استقراض به نرخ بیش از 5 درصد پایان داد. وارونگی نرخ بازده اوراق قرضه دولتی ایالات متحده پایه و اساس رشد نرخ را در بازار دارایی های ریسکی ایجاد کرد.

در شرایطی که داده های اقتصادی چین و ایالات متحده از سرعت رشد در بازار فلزات حمایت می کند. میزان ذخایر مس در بورس فلزات لندن و بورس شانگهای افزایش یافت و این به افزایش رشد قیمت در بازار فلز قرمز تبدیل شد.