• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

پویایی اقتصادی منطقه افزایش یافت

  • کد خبر : 30616
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۲۰
پویایی اقتصادی منطقه افزایش یافت

حسین صلاح ورزی در جلسه امروز هیأت نمایندگان، علاوه بر بیان فشارها برای ابطال انتخابات اتاق بازرگانی ایران، به چالش های پیش روی فعالان اقتصادی پرداخت و گفت: در جلسه قبلی هیأت نمایندگان، ما در جلسه قبلی هیأت رئیسه شرکت کردیم. در مورد بودجه 1403 صحبت کرد و تذکراتی داد که مورد توجه قرار نگرفت. مجددا یادآوری می کنیم که ادامه سیاست تعهدات مبادله ای و اختفای برخی ترازنامه های بانکی اقدامی اشتباه است. غیرقابل پیش بینی بودن اقتصاد، تغییر مداوم قیمت ها و دسترسی سخت به سرمایه در گردش و مواد اولیه تولید، چالش های جدی برای اقتصاد ایران است که باید در مورد آنها تأمل کرد.

به گفته وی، از این حیث پیشنهاد ما تغییر سیاست اقتصادی، عدم مداخله در قیمت ها و امکان تامین سرمایه شرکت ها و کاهش استفاده از منابع بانکی توسط دولت است.

صلاح ورزی ادامه داد: از سوی دیگر باید در نظر داشت که مدتی است رقابت در کشورهای منطقه با هدف تسهیل تجارت آغاز شده و در سه ماه اخیر همکاری عربستان و ژاپن، یونایتد انجام شده است. امارات عربی با گرجستان و قزاقستان و چندین قرارداد منطقه ای توسعه یافته است. باید پذیرفت که چهره اقتصادی منطقه در حال تغییر است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30616

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.