• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
1

پنج دلیل برگشت قیمت دلار

  • کد خبر : 41687
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
پنج دلیل برگشت قیمت دلار

معامله گران می گویند 14 میلیون و 800 هزار نقطه تصمیم گیری طلاست/کارشناسان فنی معتقدند وضعیت بلوک اجازه افزایش قیمت دلار را نمی دهد/حباب ارز از 17 درصد به 18 درصد رسید/ تهران برای یک روز در کانال 57 نگه داشته شد هرات از 58 عبور نکرد/ پنج دلیل بازگشت قیمت دلار از کف چه بود؟

پس از یک روز ناهماهنگی، بازارهای ارز و ارز دوباره کنار هم قرار گرفتند. قیمت دلار که روز قبل از طلا و ارز جدا شده بود، در مسیر نزولی به پایین ترین حد خود در 1403 رسید و از پایین ترین سطح روز یکشنبه خود خارج شد.

به گفته معامله گران، کف دلار به پنج دلیل نقطه خرید خوبی بود. اولین دلیل ترور نافرجام ترامپ و افزایش شانس پیروزی نماینده جمهوری خواه در انتخابات آمریکا است. بازار با توجه به سمت هایی که او پیش از این در دوران ریاست جمهوری خود داشت به این نام حساس است.

دلیل دوم اشباع بازار بود. روز شنبه در «کاف بازار» گفته شد که بازار ارز بیش از حد فروش است و واگرایی مثبتی رخ داده است. بنابراین، معامله گران پیشنهاد کردند که از روند نزولی بهبود یابد. دلیل سوم هم این بود که طلا و ارز از روند روز شنبه دلار پیروی نکردند. همچنین حباب ارز روز شنبه به 17 درصد رسید که به نوبه خود سیگنالی برای خریداران بود.

چهارمین دلیل بازگشت قیمت بازار به پایان مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی برمی گردد. مهلت ثبت نام و نمایندگی حساب از هفته گذشته تا یکشنبه بود که معامله گران معتقد بودند یکی از دلایل کاهش بازار فروش ارز و سکه برای ایجاد حساب نمایندگی بوده است. پس از اتمام مهلت ثبت نام، از مبلغ فروش کسر شده و به همان قیمت برگردانده شد.

دلیل پنجم افزایش قیمت طلا و دلار هرات در معاملات پشت سر هم بود که احتمال افزایش قیمت در معاملات یکشنبه را افزایش می دهد.

قیمت دلار هرات روز یکشنبه با قیمت 57 هزار و 600 تومان آغاز شد و تا 58 هزار تومان افزایش یافت، اما تغییر کانال نداد. قیمت دلار در هرات 57 هزار و 730 تومان به پایان رسید. قیمت دلار تهران که روز شنبه به کانال 57 هزار تومان رسید، تنها یک روز در این کانال دوام آورد و با افزایش وارد کانال 58 هزار تومانی شد.

قیمت درهم امارات روز یکشنبه با اختلاف مثبت 60 تومانی به 15 هزار و 830 تومان باز شد و با افزایش 15 هزار و 940 تومانی به پایان رسید. نکته بازار درهم این بود که زودتر از روزهای دیگر و حوالی ساعت 13:30 آخرین نرخ ارز را می داد. طبق تاریخ، معامله گران معتقدند که وقتی قیمت درهم زود بسته می شود، به این معنی است که دفتری دیر شده است.

قیمت سکه امامی که روز شنبه در انتهای کانال 40 میلیون معامله شد، روز یکشنبه با شکاف مثبت از 200 هزار تومان به 40 میلیون و 200 هزار تومان رسید و تا 40 میلیون و 450 هزار تومان افزایش یافت. حباب پول یک درصد افزایش یافت و به 18 درصد رسید.

روند قیمت طلای مذاب از روز شنبه در حال افزایش بود و روز یکشنبه به روند افزایشی خود ادامه داد تا اینکه به قیمت 14 میلیون و 704 هزار تومان به پایان رسید.

اخبار صنعت داروسازی از دلالان علاقمند در یکشنبه بازار. رئیس اتاق تهران هشدار داد: برق واحدهای تولید دارو دو روز در هفته قطع می شود و صنعت دارو هیچ دلار و ریالی ندارد.

به گفته معامله گران فنی، شرایط انسدادی در بازار ارز اجازه افزایش قیمت را نمی دهد. این گروه با اشاره به ارزش تقریباً 200 تومانی بلوک در هرات، معتقدند تا پایان برج، این وضعیت باعث می شود افراد کمتری خرید کنند. از نظر فنی، مرز مهم طلای مذاب 14 میلیون و 800 هزار تومان است و در صورت تثبیت بالای این نقطه، روند صعودی جدیدی شکل می‌گیرد، در غیر این صورت روند بازار به سمت متوسط ​​است. در واقع این مرز نقطه تصمیم گیری طلای مذاب است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41687

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.