• امروز : شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
1

پس لرزه استعفای بایدن در بازارها: دلار سقوط کرد، اوراق قرضه تقویت شد

  • کد خبر : 41990
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
پس لرزه استعفای بایدن در بازارها: دلار سقوط کرد، اوراق قرضه تقویت شد

اکوایران: خروج جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کمپین انتخابات ریاست جمهوری و حمایت وی از کامالا هریس باعث کاهش شاخص ارزش دلار و رشد اندک اوراق خزانه داری آمریکا در روز دوشنبه شد.

اخبار اقتصادی، پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کرد، سهام های فناوری ایالات متحده در آستانه بازگشت به بدترین هفته خود از آوریل هستند، زیرا سرمایه گذاران پس از این رویداد بر درآمد شرکت ها تمرکز کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، واکنش بازار به تصمیم بایدن برای استعفا و حمایت از کامالا هریس تاکنون نسبتا ملایم بوده است. شاخص قدرت دلار بلومبرگ 0.1 درصد کاهش یافت و اوراق خزانه کمی افزایش یافت. دموکرات‌ها باید با تشکیل گروه‌های خود در چند هفته دیگر، حول یک نامزد جدید متحد شوند و رقابت خود را با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه تسریع بخشند.

سرمایه‌گذاران هفته‌ها بر روی بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید، کاهش دارایی‌های بلندمدت خزانه‌داری آمریکا و خرید بیت‌کوین شرط‌بندی کرده‌اند. اما اکنون آنها متعجبند که آیا سیاست های تجاری ترامپ ادامه خواهد داشت یا خیر؟ این عدم اطمینان می تواند به معنای نوسانات بیشتر برای بازارها باشد، اما در حال حاضر تمرکز عمدتا بر درآمد شرکت ها و چشم انداز سیاست پولی است.

مایکل ویلسون، تحلیلگر مورگان استنلی، می گوید تمرکز او بیشتر بر روند چرخه تجاری است تا نتیجه انتخابات. از آنجایی که بازارها با افزایش شانس پیروزی ترامپ در انتخابات کنار می آیند، افزایش چرخه ای آینده احتمالاً به رشد بستگی دارد.

معاملات آتی S&P 0.5 درصد افزایش یافت، در حالی که معاملات آتی نزدک 100 نسبت به افت 4 درصدی هفته گذشته بهبود نسبی نشان داد. Stoxx 600 اروپا نیز بیش از 1 درصد رشد کرد و به زنجیره باخت 5 روزه پایان داد.

سرمایه گذاران در این هفته بر درآمد شرکت ها متمرکز شده اند. تسلا و آلفابت نتایج خود را در روز سه شنبه گزارش خواهند کرد. تحلیلگران احتمالاً غول خودروهای برقی ایلان ماسک را زیر نظر دارند تا پیشرفت برنامه‌های تاکسی بدون راننده او را بررسی کنند و درآمد رو به رشد شرکت مادر گوگل به لطف هوش مصنوعی را با جزئیات توضیح دهند.

به گفته رئیس استراتژی سرمایه گذاری در راسل سرمایه گذاری با مسئولیت محدود، فصل گزارش دهی تا کنون خوب بوده است، اما می دانیم که کاتالیزورهای بازار برای رشد بیشتر چه هستند.

تحلیلگران مورگان استنلی می گویند که شرکت های اروپایی در نیمه دوم فصل گزارش سال شروع مثبتی داشتند و سود آنها 29 درصد بالاتر از انتظار بود.

با این حال، در آسیا به دلیل ضعف در بخش فناوری، سهام به کاهش ادامه داد. اوراق قرضه چینی پس از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی افزایش یافت، اما با ادامه ناامیدی سرمایه گذاران به دلیل عدم وجود محرک های مالی قوی در نشست حزب کمونیست، سهام کاهش یافت.

سرمایه گذاران این هفته بر داده های فعالیت اقتصادی اروپا، رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه دوم سال و تصمیم بانک کانادا در مورد نرخ بهره تمرکز خواهند کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41990

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.