به گزارش اخبار اقتصادی، پس از آخرین جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات خانه ایران درباره صلاحیت رئیس جمهور حسین صلاح ورزی در اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران، بنا به گفته وزیر اقتصاد. ، احسان کهندورزی، او و اسلام پناه، رئیس سازمان استاندارد تصمیم به برکناری صلاح ورزی گرفتند و رای دادند. خاندوزی در گفتگوی هفته گذشته خود اعلام کرد که وزیر زراعت و وزیر صلح نیز موافق این برکناری هستند و به زودی نتیجه این جلسه اعلام می شود. هیأت نظارت بر انتخابات مجلس ایران هفت عضو دارد که چهار نفر از آنها از مقامات دولتی و سه نفر دیگر از اعضای هیئت رئیسه مجلس ایران هستند. بنابراین در این جلسه اگر دولت ها به دنبال مسدودسازی بخش خصوصی باشند، بدون شک بخش خصوصی شکست خواهد خورد.

طبق ادعای خاندوزی، این بار چهار تن از اعضای دولت موافقت کردند و استفاده از سلاح منتفی می شود. موضوعی که مورد انتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی قرار گرفت. محمدمهدی نهاوندی، عضو هیئت مدیره نهادهای دام و طیور در گفتگو با «اکو ایران» درباره احتمال برکناری حسین صلاح ورزی گفت: اتفاقی که در انتخابات اتاق بازرگانی افتاد غیرقانونی و دقیقا مطابق است. با آیین نامه مصوب انتخابات اتاق بازرگانی ایران». هیچ کس نمی خواهد مردم نتایج انتخابات را با سلیقه خود مقایسه کنند و قانون را به عنوان رأی تفسیر کنند.

و افزود: اساسا وجود اتاق بازرگانی مشروط به استقلال و غیرسیاسی بودن آن است که می تواند با هر توجیهی که منجر به انتصاب افراد غیر منتخب شود، توصیه های مفیدی برای بهینه سازی تصمیمات اقتصادی دولت و طراحی انتخابات ارائه کند. . اولاً، دولت را از داشتن یک نهاد مشورتی مستقل در این وضعیت خطرناک محروم خواهد کرد.

نهاوندی ادامه داد: اگر قرار است انتخابات اتاق بازرگانی با شرایط تعیین مدیران دولتی برگزار شود؛ اتاق بازرگانی هیچ تفاوتی با مدیران دولتی موجود نخواهد داشت و به جز تصویب و انطباق با تصمیمات غیر فنی و غیر کارشناسی، بیش از ظرفیت موجود خود دستگاه دولتی، کمک فکری و مشورتی به دولت نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: بیش از هرکس دیگری در دولت از وزیر دارایی انتظار می رفت که با احساس نیاز به رایزنی با بخش خصوصی مستقل و منتخب اکثریت از دخالت های لابی گری و ایجاد هزینه برای کشور جلوگیری کند.

نهاوندی افزود: خوشبختانه حداقل تا امروز وزیر صامت رویکرد پدرانه، منطقی و قانونی را در دستور کار خود قرار داده و تحت فشار اقلیتی خاص قرار نگرفته است.

به گفته این عضو اتاق ایران، توسل به تفاسیر غیرقانونی برای اشتباه در تصمیم گیری و انتخاب اکثریت نمایندگان بخش خصوصی، علاوه بر احکام و ابهامات متعدد قانونی، موجب تفرقه و بی اعتمادی خواهد شد. از اعضای اتاق ایران نسبت به برخی افراد و وزرای اقتصادی. اینکه برخی از دولتمردان در شرایط سخت اقتصادی کشور، قوه مجریه را بر اساس دلایل ضعیف قانونی از نظرات فنی و کارشناسی بخش خصوصی کشور محروم کرده اند، نه با منافع ملی و نه با اصول اصلی سازگاری دارد. اهداف و شعارهای دولت تدبیر و امید با رجوع به قانون از ادامه چالش فعلی جلوگیری شود.