به گزارش اخبار اقتصادی، روز گذشته شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی برای سومین بار در خصوص صلاحیت حسین صلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق ایران تشکیل جلسه داد. در نهایت به گفته احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، در این جلسه تنها خاندوزی و رئیس سازمان استاندارد مصوبه عزل را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری های حامی دولت، خاندوزی صبح امروز درباره جلسه شورای عالی نظارت برای برکناری رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هم شخص رئیس جمهور و هم ستاد اقتصادی دولت اگر برای پیشبرد اهداف اقتصادی تلاش کنند جدی هستند. دولت در زمینه تولید، سرمایه گذاری و سوموس صراط بدون کمک اتاق های سه گانه (تعاونی، بازرگانی و اتحادیه ها) و سایر انجمن ها این امر محقق نمی شود. مشکلات شخصی و … تاثیری در این مشکل نخواهد داشت.

وی افزود: رعایت قانون به نفع همه ما و اقتصاد است. مصوبه ای که ما داشتیم، غیرقانونی بودن رئیس اتاق را برجسته کرده بود.

خاندوزی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 10 روز مانده به انتخابات یعنی 27 خرداد، نهاد نظارت اعلام کرد که بقیه افراد قابل تایید هستند اما بعداً در مورد یک نفر اظهار نظر می شود. پس از 3 روز (قبل از انتخابات) مجدداً اعلام شد که صلاحیت وی تایید نمی شود. بنابراین تصمیم شورای عالی نظارت بود که قبل از انتخابات تصمیمات را اعلام کند.

وزیر اقتصاد گفت: دیروز مصوبه تدوین شد و من آن را امضا کردم. رئیس سازمان استاندارد هم امضا کرد، بنابراین همه اعضای جلسه برای امضا نیاز به زمان دارند. به محض نهایی شدن، وزیر صمت به عنوان رئیس شورای عالی نظارت مصوبه را اعلام خواهد کرد.

به گزارش «اکوایران»، جلسه دیروز شورای عالی نظارت بر انتخابات خانه ایران با حضور 3 نفر از نمایندگان خانه ایران و 4 نفر از اعضای دولت یعنی وزرای اقتصاد برگزار شد. کشاورزی، حراست و رئیس سازمان استاندارد. در این دیدار که حدود 4 ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید؛ اعضا به هیچ نتیجه ای در مورد خلع سلاح نرسیدند. در این جلسه، سه تن از اعضای بخش خصوصی پشت مسابقه تسلیحاتی بودند. در میان مقامات دولتی، برخی قانع نشدند که این انتخابات مشکل ساز است.

یک منبع آگاه به «اکوایران» گفت: 4 نفر از 7 نفر حاضر در جلسه باید حکم برکناری را امضا کنند. اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. مشخص نیست که آیا این قطعنامه امضا خواهد شد یا خیر.