به گزارش اخبار اقتصادی، در معاملات روز سه شنبه 19 مرداد 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز کاری قبل ۱۹ هزار و ۷۶۰ واحد بالاتر بود و به رقم یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۶۷۰ واحد رسید.

شاخص وزن کل مساوی تبادل همچنین با افزایش 6766 واحدی به 705928 واحد رسید.

شاخص عمومی سپاه کادت نظامی همچنین با رشد 235 واحدی به 26 هزار و 256 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فروش آزاد با یک هزار و 872 واحد افزایش به سطح 129 هزار و 128 واحد رسید.

درآمد واقعی از بازار سهام

روز سه شنبه خالص تغییر ملکی به حقوقی در بورس مثبت شد و 20 میلیارد تومان پول واقعی وارد بورس شد.

امروز توکن وبملت با ارزش 58 میلیارد تومان بیشترین برداشت را داشت. پس از وبملت، نمادهای آسیا، شرنگی و بی پاس بیشترین خروجی واقعی پول را داشتند.

از سوی دیگر، بزرگترین ورودی پول واقعی به نمادهای خبانیان، شپنا، وپکش و فاذر اختصاص داشت.

در میان گروه ها، گروه ها بانک ها و مؤسسات اعتباری، صندوق های بیمه و بازنشستگی و انباشت و مستغلات اکثر حرکت ها پول واقعی بیشترین ورودی پول مربوط به گروه های خودروسازی و قطعات یدکی، پالایشگاه ها و سرمایه گذاری ها بوده است.

نمادهای موثر بر شاخص های سهام و فرابورس

امروزه نمادهای شپنا، تاپیکو و شبندر نمادهای سبز بورس بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس داشتند. جلوی میدکو و پخش و و بپرس نمادهای قرمز رنگی بودند که بر شاخص اثر منفی گذاشتند.

در خارج از کیف، نمادهای منتخب خاور و دی بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای ارفع، ساوه و کغر بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل کیف داشتند.

در بین نمادهای پرمعامله امروز بورس، این شهر بیشترین معاملات را داشت شپنا و ثابت ساز در رتبه های بعدی قرار گرفتند. نیان، دی و کتاسه بیشترین معاملات فرابورس را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معامله جمع بورس اوراق بهادار به 25.248 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 15.379 میلیارد تومان بود که 61 درصد از کل ارزش معاملات بازار در این روز را شامل می شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 16 درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل به 4 میلیارد و 890 میلیون تومان رسید.

بالاترین ارزش معامله

نماد وبملت در معاملات امروز بیشترین ارزش معاملات سهام را به نمایش گذاشت که ارزش آن 503 میلیارد تومان بود.

پس از وبملت، شپنا بیشترین ارزش تراکنش و فازر با بالاترین ارزش تراکنش در رتبه سوم و پس از آن دو نماد قرار گرفتند. فولاد و D با بالاترین ارزش معاملاتی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات.

در جدول حجم معاملات، سهام وبملت با تعداد یک میلیارد و 109 میلیون و 127 هزار و 810 سهم در صدر قرار دارد. دی با بیشترین حجم معاملات بازار در رتبه دوم و شستا در رتبه سوم قرار گرفتند. دو نماد جاساپا ایالات متحده و آسیا با بیشترین حجم معاملات در بازار در رتبه بعدی قرار گرفتند.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات