به گزارش اخبار اقتصادی، در عملیات روز سه شنبه 31 مرداد 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نسبت به روز کاری قبل 18 هزار و 216 واحد کاهش داشت و به رقم یک میلیون و 938 هزار و 224 واحد رسید.

شاخص وزن کل مساوی تبادل همچنین با کاهش 10995 واحدی به عدد 663221 واحد رسید.

شاخص عمومی سپاه کادت نظامی به همین ترتیب با افت 259 واحدی به رقم 24 هزار و 793 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فروش آزاد با 2 هزار و 654 واحد کاهش به سطح 118 هزار و 614 واحد رسید.

رشد خروج سرمایه

روز سه شنبه خالص تغییر حقوقی به حقیقی در بورس برای ششمین روز کاری متوالی منفی بود و 701 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد که نسبت به روز گذشته 139 درصد رشد داشت.

امروز نیز همانند 6 روز گذشته نماد وبمالت با ارزش 46 میلیارد تومان بیشترین برداشت را داشت. پس از بانک ملت، نمادهای واشر، شستا، خاور و فملی بیشترین خروجی واقعی پول را داشتند.

از سوی دیگر، بزرگترین ورودی پول واقعی به نمادهای هتید، ودی و قمیه اختصاص داشت.

نمادهای موثر بر شاخص های سهام و فرابورس

امروزه نمادهای فولاد، خودرو، فارس و شستا نمادهای قرمز بورس بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر امین، بکم و اتکام از جمله نمادهای سبز رنگی هستند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در بازار فارکس نمادهای مشرق زمین، آریا و متشکرم بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص و نمادهای صبا، فجهان و ودی بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله امروز بورس، نماد ماشین بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شهر در رتبه های بعدی قرار گرفتند. Bemold، Fanfar و Di بیشترین تراکنش های فرابورس را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معامله جمع بورس اوراق بهادار به 7.389 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم 1.981 میلیارد تومان بود که 27 درصد از ارزش کل معاملات بازار آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 3 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 3.438 میلیارد تومان رسید.

تبادل

در معاملات امروز نماد بالاترین ارزش معاملاتی بورس اوراق بهادار که 77 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از بمولد، خاور بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و وبملت با بیشترین ارزش معاملاتی در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن، دو نماد خگستر و خودرو با بیشترین ارزش معاملات در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام D با تعداد 454 میلیون و 433 هزار و 36 سهم در رتبه نخست قرار دارد. شستا با بیشترین حجم معاملات در رتبه دوم و خودرو در جایگاه سوم قرار گرفت. دو نماد خاور و خگستر نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

عرضه و تقاضای سهام

در معاملات روز سه شنبه 36 نماد در صف خرید و 154 نماد با صف فروش مواجه شدند. ارزش کل صف های خرید با 13 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 91 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با 23 درصد افزایش به 652 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

تبادل