به گزارش اخبار اقتصادی، در معاملات روز شنبه 18 شهریور 1402 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نسبت به روز کاری قبل 21 هزار و 271 واحد کاهش داشت و به رقم 2 میلیون و 129 هزار و 705 واحد رسید. بدین ترتیب شاخص عمومی پس از 10 روز کاری حذف شد.

شاخص کل وزن مساوی تبادل به همین ترتیب با افت 9598 واحدی به عدد 716861 واحد رسید.

شاخص عمومی سپاه کادت نظامی به همین ترتیب با افت 296 واحدی به رقم 26 هزار و 480 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با 2689 واحد کاهش به 127828 واحد رسید.

افزایش خروج سرمایه از بورس

روز شنبه تغییر خالص از حقوقی به غیرمنقول در بورس منفی بود و 946 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد، یعنی 8 برابر روز سه شنبه یعنی 700 درصد.

نماد و تجارت امروز بیشترین برداشت را به ارزش 74 میلیارد تومان انجام داد. پس از بانک تجارت، نمادهای شستا، شپنا، خودرو و شتران بیشترین خروجی پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر، بزرگترین ورودی پول واقعی به نمادهای سسفها، پشند و وسپهر اختصاص داشت.

راندن سهام و نمادهای خارج از خانه

امروزه نمادهای نور، فولاد، دور و زنان نمادهای قرمز بورس بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، شپدیس، سسفها و کرماشا از جمله نمادهای سبزی هستند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در بازار فرابورس نمادهای آریا، زاگرس و شگویا بیشترین اثر کاهشی و نمادهای سپهر، پرتا و ددانا بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان نمادهای پرمعامله در بازار فعلی، نماد تکاردان بیشترین معامله را داشت و پس از آن خگستر و شستا قرار گرفتند. بمولد، دی و فانفر بیشترین معاملات را در بازار فرابورس انجام دادند.

ارزش معامله انجام موجودی

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به 11 هزار و 242 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم به 608 میلیارد تومان رسید که 5 درصد از ارزش کل معاملات بازار آن روز را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات خرد نیز با 21 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 5.459 میلیارد تومان رسید.

تبادل

نمادهای بورس

در صرافی های جاری، نماد معامله گر بالاترین ارزش در صرافی ها است. بورس اوراق بهادار که 144 میلیارد تومان ارزش داشت.

پس از تکاردان، خگستر بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و خودرو نیز با بالاترین ارزش معاملات در رتبه سوم قرار گرفت.

در جدول حجم معاملات، سهام شستا با 615 میلیون و 879 هزار و 65 سهم در صدر جدول قرار دارد. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات در بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وتجارت رسید. دو نماد خودرو و کرمان نیز با بیشترین حجم معاملات در بازار در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

صف خرید و فروش معاوضه.

در معاملات روز شنبه 46 نماد با صف خرید و 139 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش کل صف های خرید با 53 درصد کاهش نسبت به روز کاری قبل به 102 میلیارد تومان و ارزش کل صف های فروش با افزایش 84 درصدی به 529 میلیارد تومان رسید.

نقشه بورس بر اساس ارزش معاملات

تبادل