• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

ورود بانک مرکزی به معضل صادرات پسته

  • کد خبر : 32451
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
ورود بانک مرکزی به معضل صادرات پسته

اکوایران: ایران به عنوان دومین صادرکننده پسته در جهان پس از آمریکا شناخته می شود، نقشی که در سال های اخیر به دلیل اعمال مقررات محدودکننده صادرات رنگ باخته است و در این شرایط شاهد کاهش پسته بودیم. مشارکت در سبد محصولات صادراتی غیرنفتی.

اخبار اقتصادی، مشکلات و موانعی که در فرآیند تولید پسته در ایران به وجود آمده باعث شده تا آمریکا بازار جهانی این محصول را در اختیار بگیرد و تولید آن را سه برابر کند و در این شرایط شاهد کنار گذاشته شدن این محصول خواهیم بود. محصول صادراتی ایران، مشکلی که با رفع موانع صادراتی قابل حل است و شاهد بازگشت ایران به بازارهای جهانی هستیم.

برای غلبه بر چالش های پیش روی صادرات پسته روز گذشته جلسه ای در مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی، تنی چند از تجار و معاونان بورس و اعتبار بانک مرکزی و قائم مقام وزارتخانه تشکیل شد. جهاد کشاورزی و نماینده رفسنجان و اخبار منتشر شده از سوی حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس حاکی از موافقت بانک مرکزی برای حل مشکل تولیدکنندگان پسته است.

به گفته نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، با وجود موانع مختلف در تولید و صادرات پسته، صادرات این محصول در بازارهای جهانی با افت مواجه شده است.

محمد صالحی رئیس انجمن پسته ایران در خصوص نتایج این نشست گفت: مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان پسته مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این جلسه طرفین پیشنهاداتی را ارائه کردند و رئیس کل بانک مرکزی نیز قول هایی به صادرکنندگان داد. کشاورزان برای حل مشکلات

وی تصریح کرد: اختصاص 28 هزار و 500 تومان برای کود کشاورزی، رفع مشکلات تعهدات مبادله ای صادرکنندگان و دیگر مواردی که موانع صادرات نامیده می شود، از وعده های داده شده در این جلسه بود که امیدواریم مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان، کشاورزان برطرف شود. .باز کنید و شاهد رونق بازار پسته در جهان باشید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32451

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.