• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

هشدار بانک مرکزی به بانک ها: اگر نرخ سود را رعایت نکنند مجازات خواهند شد

  • کد خبر : 39710
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
هشدار بانک مرکزی به بانک ها: اگر نرخ سود را رعایت نکنند مجازات خواهند شد

به گزارش اخبار اقتصادی، تخلف بانک ها در اعمال نرخ سود مصوب مشاوره پول و اعتبار منجر شده است بانک مرکزی بار دیگر با ارسال بخشنامه ای به مدیران کل بانک ها بر لزوم رعایت سود مصوب هیئت مدیره تاکید می شود.

رقابت بر سر سود بانک ها پس از مجوز صدور گواهی با سود 30 درصدی (اسفند سال گذشته) به اوج خود رسید و بانک ها این مجوز را چراغ سبزی برای افزایش نرخ سود سپرده ها دانستند.

این در حالی است که بانک مرکزی تاکید کرده است که مجوز صدور گواهی سپرده ویژه در زمان‌های مختلف برای اهداف خاصی بوده و به منزله تغییر در سیاست نرخ سود و اعلام نرخ سود جدید و تخصیص و تخصیص سود ناشی از آن نیست. اصلاحات فقط در چارچوب قوانین اعلام شده امکان پذیر بود.

بانک مرکزی بار دیگر به مدیران کل بانک ها هشدار داد که در صورت عدم رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار باید منتظر رد صلاحیت باشند. در این بخشنامه تاکید شده است: در صورت مشاهده هرگونه عملکرد مغایر با استانداردهای نظارتی مربوطه، در صورت لزوم، عملکرد شما، اعضای هیئت مدیره ذیربط، مدیرعامل و سایر اعضای هیئت مدیره در کمیسیون بررسی و تصمیم گیری می شود تا صلاحیت حرفه ای موسسه اعتباری را تایید و ابطال کند. مدیران مورد نیاز خواهند بود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39710

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.