به گزارش اخبار اقتصادی، غلامحسین محسنی آژه ای امروز دوشنبه (دوم مردادماه) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قضایی با اشاره به موضوع بورس گفت: یکی از موضوعاتی که امروز مطرح است و مردم را نگران کرده است، بحث بورس است. بنابراین دولت باید این موضوع را برای مردم توضیح دهد تا مردم بدانند در آینده چه باید بکنند».

وی ادامه داد: زمانی که عنوان شد 50 میلیون کد سهامی در کشور وجود دارد. این نشان می دهد که جمعیت زیادی در داخل کشور درگیر تجارت بازار سهام هستند. در حال حاضر شایعات و احادیثی در این زمینه وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: الان قضاوتی نمی‌کنم، اما سازمان بازرسی، شورای عالی بورس و دولت باید مسائل این حوزه را برای مردم تبیین و شفاف‌سازی کنند تا دشمن نتواند از این مقوله سوء استفاده کند و خدای ناکرده این موضوع مشکل ساز شود، زیرا تعداد افرادی که در این موضوع دخیل هستند زیاد است و بسیاری از مردم گاهی احساس می‌کردند که وارد بازار سهام نشده‌اند و احساس می‌کنند که وارد بازار شده‌اند. »

بورس تهران تا اواسط اردیبهشت روند صعودی داشت و از سومین ماه صعودی فراتر رفت. بنابراین شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به بالاترین حد خود یعنی 2.5 میلیون واحد رسید. اما از اواسط اردیبهشت روند نزولی را آغاز کرد و با افت معاملات همراه شد. تیرماه تصویر ابلاغیه هیات وزیران مبنی بر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها از 5 هزار تومان به 7 هزار تومان منتشر شد.

تاریخ این اطلاعیه 51 روز پیش یعنی 27 اردیبهشت بود. انتشار دیرهنگام این اطلاعیه که به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده است موجی از انتقادات را به همراه داشت. کارشناسان درباره سوء ظن دسترسی برخی افراد به اطلاعات حساس صحبت کردند و مسئولان قول دادند که در این باره تحقیق کنند. اما سرانجام روز چهارشنبه 7 تیرماه، سخنگوی دولت اعلام کرد که نرخ 7000 تومان تعیین می شود و تغییری نمی کند. خبری که باعث رکود بورس و افزایش انتقادات به دولت و سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شد.