• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

نیکل با کمترین قیمت در 39 ماه گذشته / ناامیدی به دلیل رشد تقاضای چین و افزایش عرضه

  • کد خبر : 35394
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
نیکل با کمترین قیمت در 39 ماه گذشته / ناامیدی به دلیل رشد تقاضای چین و افزایش عرضه

شاخص رسمی مدیران خرید تولیدی چین در ماه ژانویه کمتر از 50 واحد اعلام شد، یعنی در آستانه رکود قرار دارد. این چهارمین ماه متوالی بود که این شاخص در محدوده رکود اعلام شد. ناامیدی از بازگشت اقتصاد چین به مسیر رشد و کاهش تقاضا در بازار جهانی فلزات باعث شد تا قیمت نیکل به انتهای کانال قیمتی 39 ماه گذشته سقوط کند. در عین حال، انجمن بین المللی نیکل پیش بینی می کند که عرضه نیکل در سال 2024 به میزان 239 هزار تن از تقاضای خود فراتر رود. این موضوع در نهایت برای این فلز مضر خواهد بود.

اخبار اقتصادی، در معاملات آتی کومکس آمریکا در روز جمعه ۱۸ آبان هر تن نیکل به قیمت ۱۵ هزار و ۶۶۸ دلار در هر تن معامله شد. این رقم نشان‌دهنده پایین‌ترین قیمت فروش از نوامبر 2020 است و به این ترتیب، این فلز به انتهای کانال قیمتی خود در 39 ماه گذشته در معاملات آتی کامکس آمریکا سقوط کرد.

رکورد تاریخی ثبت شده برای این محصول در ابتدای مارس 2022 بود که ترس از تبعات اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین باعث شد تا قیمت نیکل در این بازار به 48 هزار دلار برسد.

داده های اقتصادی چین به نیکل آسیب می زند

در همین حال، نیکل در کانال قیمت 15000 دلار معامله می شود که حدود 43 درصد کمتر از قیمت فروش آن در همان زمان در سال گذشته است. همچنین عملکرد ماهانه این فلز -3.2 درصد و عملکرد هفتگی آن -2 درصد است.

ترس از تضعیف رشد اقتصاد جهانی با محوریت تاخیر در داده های اقتصادی چین، باعث کاهش قیمت نیکل در بازارهای جهانی شده است. چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار مصرف جهان، در سال‌های اخیر با کاهش تولید ناخالص داخلی مواجه بوده است که تأثیر منفی قابل‌توجهی بر بازارهای جهانی کالا داشته است.

شاخص رسمی مدیران خرید چین در ماه ژانویه 49.2 واحد اعلام شد. این چهارمین ماه متوالی بود که این شاخص در این محدوده رکود یعنی کمتر از 50 واحد اعلام شد. انتشار این داده ها در این شرایط تاثیر منفی زیادی بر بازارها گذاشت.

رشد عرضه، سیگنال منفی برای بازارها

بر اساس پیش‌بینی‌های گروه بین‌المللی نیکل مطالعاتی، پیش‌بینی می‌شود عرضه نیکل در سال 2024 به میزان 239 هزار تن از تقاضای این فلز فراتر رود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35394

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.