• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

نفت همچنان قوی است

  • کد خبر : 21990
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
نفت همچنان قوی است

به گزارش اخبار اقتصادی: قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت، اما از زمانی که تولیدکنندگان بزرگ عربستان سعودی و روسیه قول دادند برای فشرده کردن بیشتر بازارهای جهانی و حمایت از قیمت‌ها، عرضه را برای یک ماه دیگر کاهش دهند، نزدیک به بالاترین سطح خود باقی ماند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، معاملات آتی نفت برنت با 15 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 86.09 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 15 سنت یا 0.2 درصد کاهش به 82 رسید و به 67 دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قرارداد هفته گذشته ششمین افزایش هفتگی متوالی خود را ثبت کردند که طولانی ترین افزایش از دسامبر 2021 تا ژانویه 2022 بود.
سورو سارکار، تحلیلگر ارشد انرژی در بانک دی بی اس، گفت: این روند صعودی با انتظارات ما برای نیمه دوم قوی تر نفت در مقایسه با نیمه اول مطابقت دارد. اما ما فکر می کنیم که افزایش بیشتر ممکن است محدود باشد و قیمت نفت ممکن است برای مدتی حدود 85 دلار در هر بشکه (برنت) تثبیت شود، که ناشی از نگرانی های مداوم در مورد سرعت بهبود چین و سوالاتی در مورد اینکه تا کجا پیش خواهند رفت. عربستان سعودی و روسیه. کاهش تولید، این اتفاق خواهد افتاد.
قیمت نفت در هفته‌های اخیر تحت تأثیر انتظارات کاهش نرخ بهره آمریکا، کاهش عرضه اوپک پلاس و امید به محرک‌هایی برای افزایش تقاضای نفت در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، پس از سه ماهه دوم ناامیدکننده قرار گرفته است.

عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده جهان، روز پنجشنبه کاهش تولید داوطلبانه خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا پایان سپتامبر تمدید کرد و افزود که این کاهش ممکن است فراتر از این زمان یا بیشتر باشد. تولید این کشور در ماه سپتامبر حدود 9 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که صادرات نفت خود را در ماه سپتامبر 300 هزار بشکه در روز کاهش می دهد. همچنین هفته گذشته یک کشتی جنگی روسیه در حمله پهپادی نیروی دریایی اوکراین به پایگاه دریایی روسیه در دریای سیاه در نووروسیسک به شدت آسیب دید. این بندر که 2 درصد از عرضه نفت جهان را تامین می کند، فعالیت خود را از سر گرفته است.
آرامکو عربستان قیمت فروش رسمی اکثر گریدهایی را که به آسیا می فروشد در روز شنبه برای سومین ماه سپتامبر در راستای کاهش تولید افزایش داد.
تینا تنگ، تحلیلگر CMC Markets در یادداشتی گفت که کاهش تولید اوپک پلاس، اقدامات محرک چین و بهبود چشم انداز اقتصادی ایالات متحده از قیمت نفت خام حمایت می کند، اگرچه او گفت که قیمت ها به مقاومت کوتاه مدت نزدیک به بالاترین حد خود در آوریل نزدیک می شوند.
تونی سایکامور، تحلیلگر بازار IG گفت که شکست مداوم WTI بالای 84.00 دلار در هر بشکه، حرکت به سمت 93.50 دلار را باز می کند. سرمایه گذاران در این هفته داده های اقتصادی چین را رصد خواهند کرد تا اشتهای پکن برای اقدامات محرک بیشتر برای حمایت از دومین اقتصاد بزرگ جهان را بسنجند.
بیکر هیوز در گزارش هفتگی خود در روز جمعه اعلام کرد، در ایالات متحده، تعداد سکوهای نفتی فعال هفته گذشته با چهار افت به 525 رسید که پایین‌ترین میزان برای هشتمین هفته متوالی از مارس 2022 است.

شما می توانید این خبر را در رویترز چشم انداز

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=21990

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.