به گزارش اخبار اقتصادی، شاخص مدیران خرید کایکسین بخش تولید چین برای ماه جولای 49.2 واحد اعلام شد. این در حالی است که این شاخص در خردادماه برابر با 50.5 واحد بوده و برآوردها برای این ماه معادل 50.3 واحد پیش بینی کرده است. در حالی که شاخص مدیران خرید دولت چین وضعیت صنایع بزرگ این کشور را نشان می‌دهد، شاخص کایکسین وضعیت شرکت‌های متوسط ​​را که عمدتاً در شهرهای بندری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مستقر هستند، بررسی می‌کند. شاخص مدیران خرید دولت چین در 4 ماه گذشته یعنی از آوریل 2023 به صورت انقباضی یعنی کمتر از 50 واحد اعلام شد. اما شاخص کایکسین بخش تولیدی در 2 ماه قبل خرداد و اردیبهشت بالای 50 واحد بوده است.

به گزارش رویترز، ضعیف‌تر شدن عرضه، تقاضا و سفارش‌های صادراتی مقصر تضعیف شاخص مدیران خرید کایکسین است.

بنابراین، تمام شاخص های تولید، رکود بخش تولیدی در چین در ماه ژوئیه را تایید کردند. این داده های منفی نشان می دهد که سیاستمداران چینی برای احیای اقتصاد با چالش جدی روبرو هستند.

داده‌های اقتصادی چین نشان می‌دهد که سفارش‌های صادراتی جدید در بحبوحه کاهش تقاضای جهانی با شدیدترین سرعت از سپتامبر 2022 کاهش یافته است.

اشتغال در بخش تولید برای پنجمین ماه متوالی در ژوئیه کاهش یافت، اگرچه سرعت از دست دادن مشاغل از ژوئن کاهش یافته است.

چینی ها شروع به کار برای بهبود اقتصاد کردند.

پس از انتشار داده های منفی در مورد وضعیت اقتصادی چین، سیاست گذاران ارشد این کشور در نشست دفتر سیاسی تعهد کردند که حمایت از اقتصاد را افزایش داده و تعدیل های انقباضی ضد چرخه ای را در نیمه دوم سال جاری تقویت کنند.

اما وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در Caixin Insight Group، معتقد است که سیاست های پولی فعلی تاثیر محدودی بر افزایش عرضه خواهد داشت. در این شرایط، سیاستمداران چینی باید از سیاست گسترده ای پیروی کنند که تقاضا را هدف قرار دهد.

در شرایط فعلی، سرمایه گذاران و بازار چین منتظر محرک های بیشتری برای تحریک تقاضا در چین هستند. وزیر مسکن این کشور نیز اخیرا خواستار اقدامات بیشتر برای تسهیل فروش خانه شده است.

برخی از بزرگترین شهرها، از جمله پکن و شنژن، آخر هفته گذشته اعلام کردند که اقداماتی را برای پاسخگویی بهتر به نیازهای خریداران مسکن اجرا خواهند کرد.