• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

نبرد جهانی برای لیتیوم! / زمینه سازی برای جنگ فناوری جدید!

  • کد خبر : 38903
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
نبرد جهانی برای لیتیوم!  / زمینه سازی برای جنگ فناوری جدید!

اکوایران: در سه ماهه اول سال 2024، قیمت لیتیوم به دلیل عرضه بیش از حد و تقاضای ضعیف برای خودروهای الکتریکی پایین ماند. چالش‌های زیست‌محیطی و اقتصادی همچنان بر صنعت معدن لیتیوم تأثیر می‌گذارد، اما چشم‌انداز بلندمدت تقاضا، به‌ویژه برای بازار خودروهای الکتریکی، مثبت است.

اخبار اقتصادی، بازار جهانی لیتیوم در ماه های اخیر با نوسانات قابل توجهی مواجه بوده که تحت تاثیر نیروهای مختلف اقتصادی و تحولات صنعتی بوده است. از اوایل سال 2024، قیمت های لیتیوم درجه ای از نوسانات را تحت تأثیر دینامیک عرضه و تقاضا نشان داده اند. با ادامه روند مازاد عرضه نسبت به سال قبل که بازار را اشباع کرد، قیمت ها در سه ماهه اول سال پایین ماندند. این عرضه بالا به دلیل سطوح بالای تولید در سال 2023 بود که به حدود 180000 تن رسید که بسیار بیشتر از سال قبل بود.

تقاضا برای بخش‌های کلیدی مانند وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) ضعیف‌تر از حد انتظار بوده است و فشار نزولی بر قیمت‌ها وارد می‌کند. با این حال انتظار می رفت که تقاضا و قیمت ها پس از جشنواره بهار چین افزایش یابد، اگرچه این اتفاق آنطور که انتظار می رفت رخ نداد.

به نظر می رسد بازار با پتانسیل ثبات قیمت متعادل خواهد شد. تحلیلگران پیش بینی می کنند که بازار تا پایان سال 2024 متعادل خواهد بود. بدون نگرانی فوری در مورد کمبود عرضه و انتظار برای تقاضای پایدار، قیمت ها ممکن است تثبیت شوند.

هجوم دیوانه وار چینی ها به سمت طلا؛ آینده فلز زرد تحت تاثیر چین

انتظار می رود قیمت کربنات لیتیوم بین سال های 2024 و 2027 تثبیت شود. این ثبات برای جذب سرمایه گذاری ضروری است. زیرا فراهم کردن محیطی سودآور برای تولیدکنندگان باتری و در عین حال تحریک تامین کنندگان؛ ادامه یا افزایش تولید باقی مانده است.

محیط زیست و لیتیوم: پیامدهای استخراج معادن برای سیاره ما

صنعت معدن لیتیوم همچنان با چالش های مربوط به نگرانی های زیست محیطی و سودآوری اقتصادی مواجه است. تکنیک های استخراج کنونی مسائلی مانند آلودگی آب و تخریب چشم انداز را مطرح می کند که با رشد بازار اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. این اثرات زیست‌محیطی، همراه با فشارهای اقتصادی ناشی از نوسانات قیمت، متعهد شدن به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت لازم برای رشد پایدار را برای تولیدکنندگان دشوار می‌سازد.

مسیر توسعه در ایران چیست؟

علیرغم چالش های فعلی، چشم انداز بلندمدت لیتیوم همچنان مثبت است که عمدتاً ناشی از جهانی شدن و فشار به سمت انرژی پاک و برق رسانی حمل و نقل است. انتظار می رود تقاضا برای باتری های لیتیوم یون به شدت افزایش یابد، به ویژه به دلیل گسترش سریع بازار خودروهای الکتریکی.

به طور خلاصه، در حالی که بازار لیتیوم با چالش‌های مهمی مانند نوسان قیمت و عرضه بیش از حد مواجه شده است، اصول تقاضای بلندمدت مربوط به انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر و برق‌رسانی حمل‌ونقل به یک جامد در آینده اشاره دارد. به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که این روندها را به دقت زیر نظر داشته باشند، زیرا نقشی حیاتی در شکل‌دهی به پویایی بازار دارند.

فرصتی کوتاه برای بازگشت اقتصادی ایران

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38903

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.