به گزارش اخبار اقتصادی، بازار سکه روز گذشته با کاهش تقاضا همراه بود و قیمت سکه امامی نوسان محسوسی نسبت به روز دوشنبه نداشت و متضرر شد. این فلز گرانبهای ملی بعدازظهر دیروز حدود 28 میلیون و 850 هزار تومان فروخته شد.

روز سه شنبه قیمت جهانی طلا کاهش یافت و به 1954 دلار رسید. اما در شب حدود 1962 دلار فروخته شد که نشان دهنده کاهش 10 دلاری نسبت به روز سوم هفته است. البته قیمت هر اونس طلا در زمان نگارش این مقاله در حدود 1976 دلار معامله می شود.

فعالان بازار معتقدند یکی از دلایل کاهش تقاضا در بازار سکه، نوسانات محدود نرخ دلار طی دو روز گذشته است. در حالی که جنگ بین حماس و اسرائیل سیگنال‌های منفی به جهان می‌فرستد، خبر حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه نیز به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است: پنتاگون در پاسخ فرضی خود انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفته است. به این حملات

با این خبر منفی، قیمت دلار دیروز سه شنبه 11 آبان در بازار نوسان محسوسی نسبت به روز گذشته نداشت. برخی از دلالان ارز گفتند: به نظر می رسد بازار ارز از جنگ و اخبار منفی تا حدودی دلسرد شده و دلالان سعی می کنند از خرید و فروش هیجانی پرهیز کنند.

به گفته دلالان اسکناس آمریکایی، صبح دیروز با قیمت 50 هزار و 650 تومان در تهران آغاز به کار کرد و به پله چهارم این کانال سرازیر شد; اما در شب بین 50600 تا 50900 تومبا فروخته شد که نسبت به روز اول این ماه تقریبا ثابت است.

در شرایط سه شنبه شب، قیمت دلار و ارز تغییر چندانی نداشت. در شرایط فعلی، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در روز چهارشنبه سمت صعودی بازار احتمالا دوباره برای عبور از مرز 29 میلیون تومان تلاش خواهد کرد و در صورت عبور از این سقف، احتمال افزایش قیمت فلز گرانبهای ملی وجود دارد. نصف 29 میلیون تومان کانال.

اما اگر بازار سکه با کاهش تقاضا همراه باشد، سکه ممکن است تا میانه کانال 28 میلیون تومان و به تدریج تا ابتدای کانال مذکور بازگردد. بر اساس نظر فنی، محدوده 27 میلیون و 800 هزار تومانی برای ارز امامی بسیار مهم است و بازیگران بلندمدت به آن توجه ویژه ای دارند. گروهی از معامله گران نیز معتقدند که ارز در صورت از دست دادن حمایت 27 میلیون و 800 هزار تومانی، موقتاً از فاز صعودی خارج می شود.