به گزارش اخبار اقتصادی، در دیدار رئیس اتاق ایران با رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت امارات که در حاشیه سی و پنجمین نشست هیئت رئیسه اتاق اسلامی ایران برگزار شد. بازرگانی، صنعت و کشاورزی در باکو، حسین صلاح ورزی پیشنهاد همکاری بین سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات را داد. کرد گفت: این پیشنهاد مورد موافقت طرف اماراتی قرار گرفت و بر این اساس مقرر شد سرمایه گذاری مشترک ایرانی و اماراتی برای مشارکت در پروژه های زیربنایی ایجاد شود. در عراق و تبادل فهرست پروژه های توافق شده بین دو اتاق.

به گفته حسین سله ورزی، با توجه به ظرفیت خوب ایران در خدمات مهندسی و فنی، پروژه های زیرساختی مورد نیاز عراق با همکاری شرکت های اماراتی قابل اجرا است.

شروع بازسازی در عراق و تکمیل پروژه های زیرساختی در این کشور باعث شده تا شاهد رقابت بین رقبا برای حضور در بازسازی این کشور باشیم، بنابراین آنچه شنیده شد حکایت از عقب افتادن ایران از رقبا داشت و نتوانست او شرکت کند. او با موقعیت خود دستاوردهای زیادی در بازسازی این کشور به دست آورد. اتاق بازرگانی ایران در توافق با فدراسیون اتاق های بازرگانی امارات در تلاش است تا فرصت از دست رفته را جبران کند.

توسعه روابط تجاری مشترک

دو طرف علاوه بر توافق بر سر همکاری مشترک در پروژه های زیربنایی عراق، توسعه روابط دوجانبه را نیز مورد بررسی قرار دادند. در این دیدار دو طرف توافق کردند که برنامه ریزی های گسترده ای بین طرف های ایرانی و اماراتی برای صادرات کالاهای غیرتحریمی که ایران می تواند به زودی ارائه کند انجام شود و دو طرف تلاش کنند تا حجم همکاری های تجاری بین دو طرف افزایش یابد. دو طرف. دو کشور قابل قبول است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست بر تقویت و توسعه همکاری‌های لجستیکی در مبادی ورودی دو کشور و سرمایه‌گذاری مشترک در این بخش از طریق تسهیل مبادلات کالایی تاکید کرد. این اقدامات می تواند پایه ای برای بهبود بیشتر تجارت بین ایران و امارات متحده عربی باشد.

عبدالله المزروعی، رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع امارات نیز در این نشست با اشاره به سفر اخیر خود به ایران، گفت: سابقه همکاری های اقتصادی ایران و امارات بسیار طولانی است و امیدواریم که با اجرای مصوبات و توافقات انجام شده در سفر اخیر به ایران، ایران را داشتیم، این همکاری ها باید افزایش یابد.

المزروعی همچنین از آمادگی کامل طرف های اماراتی برای همکاری با اتاق ایران خبر داد و از رئیس اتاق ایران دعوت کرد در راس یک هیات تجاری و اقتصادی به امارات سفر کند.