• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

“من عجله دارم” بازگشت به اسنیپ و تیپسی؟

  • کد خبر : 39977
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
“من عجله دارم” بازگشت به اسنیپ و تیپسی؟

معاون حقوقی رئیس جمهور به صورت تئوری اعلام کرد که گزینه «عجله دارم» در تاکسی های آنلاین مصداق گران فروشی نیست و پلتفرم ها می توانند این گزینه را به خدمات خود بازگردانند.

اخبار اقتصادی، نتیجه صورتجلسه حذف گزینه «عجله دارم» که به امضای سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، نظارت و بهبود کسب و کار رسید. محیط در 9 ژوئن نشان می دهد که گزینه “من عجله دارم” گران نیست و پلتفرم ها می توانند این گزینه را به خدمات خود بازگردانند.

در صورتجلسه آمده است: بر اساس نظریه معاونت حقوقی بسترهای اینترنتی، گزینه «عجله دارم» مصداق اخاذی نیست و تاکسی های اینترنتی می توانند این گزینه را برگردانند. به خدمات خود می پردازند و سکوها موظفند ظرف دو هفته اطلاعات تحلیل قیمت خود را به دبیرخانه شورای عالی نظارت ارائه کنند تا تشکل های صنفی کشور در اختیار آنها قرار دهند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در این خصوص اظهار داشت: تصمیمی برای بازگشت گزینه «عجله دارم» به تاکسی های آنلاین گرفته نشده است، سازمان تعزیرات حکومتی پیشنهاداتی ارائه کرده است که پس از بررسی با حضور در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد. از طرف های ذینفع

اخبار مرتبط

ترمز دولت برای تاکسی های اینترنتی

ترمز دولت برای تاکسی های اینترنتی

هرچند به نظر می رسد موانع بر سر راه تاکسی های اینترنتی با اختلاف بر سر حذف گزینه «عجله دارم» آغاز شد.

در همین حال احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ در نشست خبری خود از گزینه «عجله دارم» در تاکسی های اینترنتی انتقاد کرد و اعلام کرد این آخرین تذکری است که به تاکسی های آنلاین می دهد. و باید در اسرع وقت از این گزینه استفاده کنند.

پیش از این محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات، گزینه «عجله دارم» در تاکسی های آنلاین را از مصادیق اضافه رزرو و تخلف دانسته بود. وی در همین راستا تصریح کرد: هرکس این گزینه را انتخاب کند نه زودتر به مقصد می رسد و نه فرصت های اضافی به او داده می شود.

در نتیجه این دو اخطار، اسنپ در 17 مارس 1402 گزینه “من عجله دارم” را از درخواست سواری در نسخه جدید برنامه خود حذف کرد. به دنبال آن، تپسی نیز سه روز بعد این گزینه را از اپلیکیشن خود حذف کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39977

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.