به گزارش اخبار اقتصادی، دولت در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه تعطیل و دلیل آن را گرما اعلام کرد. این امر باعث شد تا افراد کمتری در گرمای روز چهارشنبه حاضر شوند. بازار فارکس و سکه ها می روند، به همین دلیل بازار دیروز تعطیل و نیمه تعطیل بود.

قیمت سکه امامی که سه شنبه شب با جهشی قابل توجه به 29.5 میلیون تومان رسیده بود، چهارشنبه در همین محدوده منجمد شد.

در شرایط فعلی به نظر می رسد امروز پنجشنبه 21 مرداد است قیمت سکه نوسان نداشته باشد و معاملات ارزی به شنبه آینده موکول شود.

کارشناسان فنی می گویند که بازار در نقطه بسیار حساسی قرار دارد که در صورت شکست از خطوط مقاومت و تثبیت، شاهد ادامه روند صعودی خواهیم بود.

برخی از معامله گران نیز بر این باورند قیمت سکه امامی هیجان زده شدند و از احتمال اصلاح آن در چند روز آینده صحبت کردند.

به گفته فعالان بازار، در صورت از دست دادن خط مقاومتی 29.5 میلیون تومانی فعالان سکه، احتمال بازگشت به سطح حمایتی 29.2 میلیون تومانی و احتمالا تا کانال 28 میلیون تومانی وجود دارد.

از سوی دیگر برخی دیگر معتقدند سکه در حال حاضر در سطح مقاومت بحرانی قرار دارد و اگر بتواند بالای این محدوده تثبیت شود، ممکن است به سمت کانال 30 میلیون تومانی حرکت کند. البته این گروه معتقدند رسیدن به مرز مذکور مستلزم رشد دلار در کانال 50 هزار تومانی است. دلار شب گذشته در معاملات پشتوانه 50 هزار و 300 تومان معامله می شد و در حال حاضر 50 هزار و 700 تومان مقاومت دارد.

حباب سکه اکنون به دلیل نوسانات نزولی است قیمت جهانی طلا رشد قابل توجهی داشته است. حباب سکه در روزهای اخیر به 27 درصد رسیده است اما اکنون به حدود 29 درصد رسیده است. تفاوت ارزش ذاتی و نقدی سکه بیش از 6 میلیون و 600 هزار تومان است.