• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1

مصرف بنزین 3 هزار تومان افزایش یافت

  • کد خبر : 44778
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
مصرف بنزین 3 هزار تومان افزایش یافت

رکنا – به گزارش تسنیم، رضا نواز سخنگوی اتحادیه جایگاه های سوخت کشور گفت: تاب آوری بدنه تولید و توزیع سوخت کشورمان با این میزان رشد مصرف در دنیا بی نظیر است.

وی افزود: رشد روزافزون مصرف بسیار بیشتر از پیش بینی ها بوده است و کمتر کشوری در دنیا می تواند در مقابل این تغییرات مصرف روزانه مقاومت کند.

نواز خاطرنشان کرد: تمامی فعالان توزیع سوخت از پالایشگاه ها گرفته تا شعب وزارت نفت، حمل و نقل و جایگاه های سوخت با وجود مشکلات موجود در تلاش هستند تا با کمترین مشکل در شبانه روز توزیع سوخت به ویژه بنزین را انجام دهند.

وی ادامه داد: کاهش ارزش ارز، رغبت مردم به سفر که در تمام دنیا افزایش یافته است، مصرف بالای خودروهای تولیدی در کشور، استفاده از کولر بویژه در فصول گرم سال، سودآوری استفاده از خصوصی ماشین در مقایسه با عمومی برخی به دلیل تثبیت قیمت سوخت در طول سال‌ها. و برخی عوامل دیگر باعث شده رغبت مردم به مصرف بنزین رایگان روز به روز بیشتر شود.

سخنگوی اتحادیه بازرگانان تصریح کرد: در شرایط کنونی از تولید تا توزیع، حمل و نقل و مصرف با ضرر و زیان و مشکل چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی مواجه هستند و مردم همگی ناراضی هستند و در وضعیت فعلی باقی می مانند. وضعیت زیانبار است و افزایش نارضایتی ها به ویژه در استان های مرزی بایسته و ضروری است که دولت فورا با اقدامات واقع بینانه برای اصلاح وضعیت موجود گام بردارد.

وی افزود: روند پرشتاب مصرف نیز باعث شده تا روش های مدیریت و کنترل مصرف سوخت به غیر از قیمت ها ناکارآمد باشد و مردم نیز ناراضی باشند. به خصوص اینکه در زمان محدود شدن کارت پارک رایگان به گروهی از افراد که بیش از سهمیه کارت سوخت خود مصرف می کنند توجه جدی نشده است. علاوه بر این مدیریت یارانه سوخت با طرح های دیگری قابل اجراست.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44778

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.