• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

مشکل «الحاوی» به زودی حل می شود/ وزارت بهداشت از همه تولیدکنندگان دارو شکایت کرد/ هیچ نهادی اعضای خود را به مراجع قضایی نمی فرستد!

  • کد خبر : 22943
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
مشکل «الحاوی» به زودی حل می شود/ وزارت بهداشت از همه تولیدکنندگان دارو شکایت کرد/ هیچ نهادی اعضای خود را به مراجع قضایی نمی فرستد!

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صاحبان صنایع دارویی انسانی با تایید اینکه اقدام شرکت داروسازی الهوی توجیهی ندارد، گفت: وزارت بهداشت به حرف ها و مشکلات ذی نفعان خود یعنی شرکت ها توجهی نمی کند. همچنین تا حدی تحمل داشته باشیم، نمی‌توانیم به‌عنوان تولیدکننده دارو منتظر باشیم تا هر راهی که می‌خواهند برای تولید کشور تصمیم بگیرند. اگر بخواهند ببندند، ببندند، در سالی که رهبری فرموده اند سال رشد تولید است، همه چیز دارد می شود که تولید کشور بیفتد.

اقتصاد آنلاین – فاطمه جوادی; محمد عبدوزاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران الهوی در خصوص تعطیلی شرکت داروسازی به اختاز آنلاین گفت: شرکت های دارویی نیز مانند سایر صنایع کشور تحت تاثیر نرخ تورم هستند. وقتی قیمت تمام شده با توجه به تورم افزایش می‌یابد، باید قیمت داروها اصلاح شود، در صورتی که این اصلاح صورت نگیرد یا شرکت‌ها تولید نکنند و کمبود دارو داشته باشند یا با زیان تولید کنند. در بورس هستند باید پاسخگوی سهامداران خود باشند.

عبده زاده اضافه کرد: اینکه وزارت بهداشت درخواست شرکت ها را بررسی نمی کند و به موقع قیمت ها را نمی دهد و می خواهد کمیسیون های قیمت را به میل خود ببندد و قیمت بدهد، همان رفتارهایی را در پی خواهد داشت که در سطح ممکن است رخ دهد. تولید . این اتفاق بارها توسط شرکت های دیگر رخ داده و قابل پیش بینی است. یا تولیدکننده باید شرکت را ببندد و تولید را متوقف کند یا برای الزام آنها و جلوگیری از ضرر و تعطیلی، خودشان نقل قول کنند که مطلوب نیست.

منبع اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22943

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.