• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3

مشهورترین بازیگران زن و مرد ایرانی در نگاه جهانیان / بهروز والثوقی یا شهاب حسینی که در راس است! + عکس و نام

  • کد خبر : 41226
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
مشهورترین بازیگران زن و مرد ایرانی در نگاه جهانیان / بهروز والثوقی یا شهاب حسینی که در راس است!  + عکس و نام

بسیاری از مخاطبان فارسی زبان به دنبال اطلاعاتی درباره بازیگران و افراد مشهور خارجی هستند. اما جالب است بدانید که این سوال در مورد بازیگران کشور خودمان نیز وجود دارد. یعنی ساکنان کشورهای مختلف آثار برخی از بازیگران و کارگردانان مشهور ایرانی را دنبال می کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که بیشتر خارجی ها کدام بازیگر ایرانی را می شناسند و بهترین بازیگر ایرانی جهان کیست؟

عزت الله تعظمی بهترین بازیگر ایرانی دنیا.

وقتی صحبت از بهترین بازیگر ایرانی جهان می شود، نباید نام عزت الله زمزی را فراموش کرد. عزت‌الله تعظمی یکی از برجسته‌ترین بازیگران تئاتر و سینمای ایران بود که به دلیل توانایی‌های هنری‌اش بسیار مورد تحسین قرار گرفت. تحصیلات خود را در مدرسه تئاتر آلمان به پایان رساند و پس از بازگشت به ایران به فعالیت های تئاتر و سینما ادامه داد.

اولین نقش آفرینی قابل توجه تعظمی در فیلم «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی بود که او را در محافل سینمایی به شهرت رساند. تعظمی در سال های فعالیت خود نقش های زیادی را ایفا کرد و با بازی در فیلم های مختلف محبوبیت و احترام زیادی به دست آورد. او در جشنواره های بین المللی نیز شناخته شده است و از جمله بازیگران ایرانی بود که توانست نظر خارجی ها را به خود جلب کند.

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی یکی از بازیگران مطرح و سرشناس سینمای ایران است که با بازی در چندین فیلم توانسته جایگاه ویژه ای در دل مخاطبان داخلی و خارجی به دست آورد. او کار خود را با تئاتر آغاز کرد و کم کم وارد دنیای سینما شد.

«لیلی با من است» یکی از فیلم‌های معروف او بود که هم در ایران و هم در خارج از کشور با استقبال خوبی مواجه شد. همچنین پرستویی در تئاتر کارهای برجسته ای انجام داده و با ایفای نقش های مختلف توانسته هنردوستان بسیاری را به سوی خود جذب کند.

خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی یکی از بازیگران توانمند و محبوب ایران بود که کار خود را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد و با بازی در فیلم «خط قرمز» به کارگردانی مسعود کیمیایی به شهرت رسید. این فیلم توانست نظر بسیاری از بینندگان و منتقدان را به خود جلب کند و شکیبایی را به عنوان یکی از بازیگران مطرح معرفی کند.

پس از آن شکیبایی با بازی در فیلم «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی محبوبیت بیشتری پیدا کرد و توانست جایگاه ویژه ای در سینمای ایران به دست آورد. خسرو شکیبایی با ایفای نقش های متفاوت توانست مهارت های خود را به نمایش بگذارد و علاوه بر مخاطبان داخلی در بین مخاطبان خارجی نیز شناخته شود.

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن

محمدرضا فروتن یکی از مشهورترین بازیگران ایرانی در جهان است که بدون داشتن تحصیلات تخصصی در زمینه سینما به موفقیت های چشمگیری دست یافته است. او در کالج روانشناسی خوانده و دکترای روانشناسی دارد اما علاقه به بازیگری او را به سمت این حرفه سوق داد.

فروتن با بازی در فیلم قرمز به کارگردانی فریدون جیرانی به شهرت رسید و به یکی از سوپراستارهای سینمای ایران تبدیل شد. او همچنین در فیلم های کارگردانان معروفی چون مسعود کیمیایی بازی کرد و توانست نقش های برجسته ای ایفا کند.

فیلم های محمدرضا فروتن توسط مخاطبان داخلی و خارجی دنبال می شود و او از جمله بازیگرانی است که توانسته خود را در خارج از مرزهای ایران مطرح کند.

پیمان معادی

پیمان معادی

یکی از بازیگران ایرانی که جهانی شد پیمان معادی است. پیمان معادی یکی از هنرمندان مشهور و محبوب ایرانی است که به طور فعال در زمینه کارگردانی، نویسندگی و بازیگری فعالیت دارد. در ابتدا به کار نویسندگی پرداخت و با نوشتن فیلمنامه های موفق مهارت خود را در این زمینه نشان داد.

پس از آن با بازی در فیلم «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی توانست استعداد بازیگری خود را نشان دهد و به سرعت به یکی از بازیگران مشهور تبدیل شود.

پیمان معادی در فیلم های خارجی نیز بازی کرده و در جشنواره های بین المللی به موفقیت هایی دست یافته است. بازی در فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «کمپ ایکس ری» از جمله آثاری است که او را در بین مخاطبان خارجی به شهرت رساند.

شهاب حسینی بهترین بازیگر ایرانی جهان.

شهاب حسینی

به گفته بسیاری از مردم و علاقه مندان به سینما، شهاب حسینی بهترین بازیگر ایرانی جهان است. شهاب حسینی یکی از بازیگران محبوب و محبوب ایرانی است که کار خود را از رادیو آغاز کرد. او سپس خود را وقف تلویزیون و سینما کرد و با بازی در سریال ها و فیلم های مختلف توانست جایگاه ویژه ای در دل بینندگان پیدا کند. شهاب حسینی در سال ۱۳۸۸ برای بازی در فیلم «سوپراستار» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و بعداً برای بازی در فیلم «جدایی نادر» برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم برلین شد. از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی

این موفقیت ها باعث شد تا شهاب حسینی به یکی از شناخته شده ترین بازیگران بین المللی تبدیل شود و نامش در محافل سینمایی جهان مطرح شود.

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر بازیگر، نویسنده، کارگردان تئاتر، مترجم و نقاش ایرانی همواره به خاطر چهره جذاب و بازی های درخشانش برجسته بوده است. او فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و با ایفای نقش های مختلف توانست توانایی های هنری خود را به نمایش بگذارد.

پیروزفر با بازی در فیلم «پری» به کارگردانی داریوش مهرجویی به شهرت رسید و بعدها در فیلم ها و تئاترهای زیادی بازی کرد.

پیروزفر به عنوان کارگردان تئاتر نیز فعالیت می کند و آثار قابل توجهی را روی صحنه برده است. پیروزفر به دلیل مهارت های چندگانه خود یکی از هنرمندان بین المللی ایران و در خارج از کشور نیز شناخته می شود.

حامد بهداد

حامد بهداد

حامد بهداد یکی از بازیگران توانمند سینمای ایران است که از ابتدای شروع بازیگری توانست به شهرت زیادی دست یابد. او با بازی در چندین فیلم و همکاری با کارگردانان مطرحی چون عباس کیارستمی، مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی توانست جایگاه ویژه ای در سینمای ایران پیدا کند.

فیلم روز سوم یکی از آثار شاخصی است که بهداد در آن بازی کرده و توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. او برای بازی در این فیلم جوایز متعددی دریافت کرد و از این رو به یکی از بازیگران شناخته شده بین المللی تبدیل شد.

بهروز وثوقی بهترین بازیگر ایرانی جهان.

بهروز وثوقی

بهروز ووشقی یکی از بازیگران قدیمی و محبوب سینمای ایران است که به یکی از ستارگان بزرگ سینمای دهه 40 تبدیل شد. او در بیش از ۹۰ تئاتر، فیلم و سریال بازی کرده است و توانسته با ایفای نقش های مختلف طرفداران زیادی به دست آورد. معروف ترین فیلم دراماتیک او «قیصر» به کارگردانی مسعود کیمیایی بود که او را به یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران تبدیل کرد.

پس از آن وثوقی در فیلم های زیادی مانند گوزن ها و داش آکل بازی کرد و با بازی در این فیلم ها به شهرت بیشتری دست یافت. فیلم «سوته دلان» نیز از آثار معروف وثوقی است که به شهرت جهانی او کمک کرده است.

فاطمه معتمد آریا

فاطمه معتمد آریا

فاطمه معتمدآریا یکی از مطرح ترین و مشهورترین بازیگران زن سینمای ایران است که جوایز متعددی را از آن خود کرده و شهرت جهانی دارد. معتمد آریا بدون شک در فهرست بهترین بازیگران زن ایرانی جهان قرار دارد.

فاطمه معتمد آریا با بازی در فیلم های کمدی و درام توانست توانایی های هنری خود را به نمایش بگذارد و جوایز متعددی از جشنواره های بین المللی دریافت کند. از آثار معروف او می توان به فیلم های «اینجا بدون من» و «گیلان» اشاره کرد که در آن ها خوش درخشید و توانست نظر مخاطبان داخلی و خارجی را به خود جلب کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41226

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.