به گزارش اخبار اقتصادی، بازار ارز روز یکشنبه دو نیمه متفاوت داشت. در نیمه اول با افت به سمت حمایت حرکت کرد و در نیمه دوم به مقاومت رسید. قیمت دلار هرات روز یکشنبه با قیمت 49 هزار و 900 تومان باز شد و در ابتدا تا 49 هزار و 700 تومان کاهش یافت اما از این منطقه حمایت کرد و به کانال 50 هزار تومان رسید.

بازار ارز هرات در پایان با قیمت 50 هزار و 400 تومان بسته شد. برای نرخ پس‌زمینه ارز، قیمت‌های متفاوتی از بازار ارز هرات به‌طور غیررسمی وارد بازار شد. این اعداد بین 50 هزار و 600 تا 51 هزار و 100 تومان بود که با هم فاصله زیادی داشتند.

قیمت درهم امارات از 13860 تومان شروع شد و در ابتدا مانند دلار هرات به 13830 تومان کاهش یافت و از آن پس باقی ماند تا به 14000 تومان رسید. با این نرخ درهم، قیمت دلار 51 هزار و 380 تومان برآورد شده است.

به گفته معامله گران، طلا و ارزها در روز یکشنبه پیشتازان بازار بودند زیرا از همان ابتدا تمایل به صعود نشان دادند. به طور کلی، بازارها از حمایت به مقاومت در روز یکشنبه حرکت کردند. روز یکشنبه تاجران در هرات مدعی شدند که شرکت های بزرگ در روزهای اخیر در بازار ارز هرات، تومان زیادی خریده اند. منظور از خرید تومان این است که دلار یا افغانی می فروختند و ریال می گرفتند. گروهی از معامله گران اعلام کردند که تقاضا برای دلار در روزهای آینده ممکن است از عرضه بیشتر شود.

تحلیلگران فنی بر این باورند که محدوده نوسان دلار بین 49500 تا 50500 تومان خواهد بود. از نگاه آنها تا زمانی که قیمت دلار از 51 هزار و 500 تومان فراتر نرود، نمی توان گفت که قیمت دلار به روند صعودی بازگشته است. گروهی از معامله گران مدعی هستند حتی ممکن است قیمت با افزایش وارد کانال 51 هزار تومانی شود. اما از سوی دیگر گروه هایی هستند که معتقدند بازار کاملاً در دست بازارساز است و او تمام نوسانات را کنترل خواهد کرد. این دسته به شما هشدار می دهد که این بازار را با اشتیاق معامله نکنید.