قیمت دلار هرات روز دوشنبه از 52 هزار و 650 تومان آغاز شد و با صعود به میانه کانال به 53 هزار تومان رسید و نتوانست مقاومت را بشکند و در معاملات روزانه روی 53 هزار و 300 تومان بسته شد. بازار ارز هرات پس از اشباع بیش از حد بازار سکه و طلا در معاملات بعدازظهر، از خط دوشنبه عقب ماند و با تنگ شدن کانال 53 هزار تومان کاهش یافت و به حمایت 52 هزار و 600 تومانی و در این سطح سقوط کرد. حمایت از قیمت دلار در پشت خط دوشنبه شب به 52 هزار و 800 تومان خاتمه می یابد.

در مجموع در معاملات روز دوشنبه نوسان دلار هرات به بیش از دو هزار تومان رسید که نوسان جدی محسوب می شود. به گفته معامله گران، قیمت دلار در سطح مقاومتی 53 هزار و 600 تومان 94 درصد اشباع بیش از حد داشت که این یک وضعیت اشباع بیش از حد قوی است که نشان می دهد بازار پر از هیجان است. معامله گران می گویند: افزایش قیمت دلار از روز شنبه و عبور آن از چهار کانال بدون نفس کشیدن باعث شد خریداران از رشد بازار دور بمانند و موقعیت خرید پیدا نکنند. با توجه به این اتفاق بسیاری از معامله گران در مقاومت برای دوری از گرانی خریدار شدند که تبدیل به کالمارجین شد.

قیمت درهم امارات 14 هزار و 700 تومان باز شد و با 100 تومان افزایش به 14 هزار و 800 تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار 54 هزار و 300 تومان برآورد شده است که نشان دهنده اختلاف 1500 تومانی با نرخ دلار هرات است. معامله گران می گویند که اگر دلار تلاش کند با درهم برابر شود، قیمت دلار امروز نوسانات زیادی خواهد داشت. این گروه بر این باورند که در بازار درهم تمایل خرید وجود دارد و با توجه به اعلام جنگ رسمی اسرائیل در روز دوشنبه، بازار به سقف خود نرسیده و افت روز دوشنبه اصلاحی بوده است. اما از سوی دیگر با توجه به کاهش هزار تومبی در معاملات پشتیبان، معتقدند قیمت درهم امارات امروز با شکاف منفی باز می شود و با دلار همسو می شود. از نگاه این دسته قیمت دلار در کانال به سقف 53 هزار تومان رسید و بیش از آن افزایش نخواهد یافت.

معامله گران فنی معتقدند با توجه به خط حمایتی مهم 52 هزار و 600 تومانی که دلار در ماه های گذشته نتوانست از آن عبور کند، تا زمانی که قیمت بالاتر از این سطح باقی بماند، همچنان جای رشد در بازار وجود دارد. مقاومت مهم قیمت دلار امروز 53 هزار و 600 تومان است که در صورت عبور از این مرز، شرایط برای ورود به کانال 54 هزار تومان فراهم است. اگر امروز قیمت دلار به زیر خط حمایت 52 هزار و 600 تومان برسد، حمایت بعدی 52 هزار و 200 تومان خواهد بود. گروهی از معامله گران معتقدند با توجه به توقف خرید بسیاری از فعالان در سطوح حمایتی واکنش نشان خواهیم داد.