به گزارش اخبار اقتصادی، معامله گران می گویند با انتشار اخبار پشت خط روز دوشنبه، تصور می شد بازار سه شنبه نوسان داشته باشد، اما این اتفاق نیفتاد.

پشت خط، روز دوشنبه خبر حمله به پایگاه های آمریکا در منطقه و ادعای پنتاگون به بازار رسید. پنتاگون می گوید رد پای ایران در افزایش حملات به نیروهای آمریکایی مشهود است و ما برای پاسخ قاطع آماده می شویم.

قیمت دلار در هرات از 50 هزار و 600 تومان آغاز شد و تا 50 هزار و 250 تومان کاهش یافت. قیمت دلار در نیمه دوم سال 50 هزار و 500 تومان بسته شد. قیمت درهم امارات 13 هزار و 880 تومان و با 80 تومان افزایش به قیمت 13 هزار و 960 تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار در کانال 51 هزار تومان برآورد شده است. در بازار سکه روند خاصی مشاهده نشد و از 28 میلیون و 750 هزار تومان آغاز و با قیمت 28 میلیون و 850 هزار تومان بسته شد.

تاجران می گویند که قیمت دالر هرات روز دوشنبه به سقف و کف رسید و روز سه شنبه سقف و کف کمتری را ثبت کرد. به گفته آنها، بازار بلاتکلیف است و برای امکان آتش بس ارزش قائل است. آنها معتقدند تا زمانی که خبری مبنی بر آتش بس یا حمله زمینی اسرائیل به غزه منتشر نشود، بازار بین محدوده های مشخصی در نوسان خواهد بود.

در کنار تجزیه و تحلیل جنگ برای بازار، تحلیل غیرجنگی نیز در مورد روند بیت کوین و قیمت تتر وجود داشت. گروهی از تحلیلگران بر این باورند که پس از محدود کردن قیمت بیت کوین و کاهش آن، قیمت تتر نوسانات صعودی خواهد داشت. از دیدگاه او، روند قیمت بیت کوین و تتر مخالف است. در حال حاضر قیمت تتر نزدیک به حمایت 50 هزار و 700 تومان است و در صورت تثبیت ممکن است تا 51 هزار و 200 تومان افزایش یابد.

معاون وزیر صمت روز سه شنبه اظهار داشت: شکایت تولیدکنندگان مبنی بر تاخیر در دریافت ارز صحت دارد. کسبه از این اظهارات وزیر صمت سیگنال منفی دریافت کرد.

تحلیلگران فنی معتقدند طلای مذاب دارای ناحیه مقاومتی مهمی بین 10750000 تا 850000 تومان است و تا زمان تثبیت نسبت به مناطق فعلی به سمت پایین اصلاح خواهد شد. اولین نقطه بازار در روز سه شنبه این بود که وضعیت بلوک طلای ذوب شده به سمت صفر می رود. دومین نکته بازار افزایش 44 هزار تومانی قیمت یورو در صرافی است. و نکته سوم قیمت ارز رفاهی است که بالاتر از ارز فعلی بازار بود.