به گزارش اخبار اقتصادی، بازار ارز تهران امروز چهارشنبه 8 شهریور شاهد قدرت گرفتن معامله گرانی بوده که دلار را کاهش دادند. به گزارش صرافی ها، امروز قبض آمریکا در تهران اصلاح شد و خط حمایت 49 هزار و 600 تومانی را از دست داد و با افت تقریبا 300 تومانی به مرز 49 هزار و 300 تومان رسید.

در هرات، پسر دلاری به سرنوشت تهران دچار شد. قیمت دلار در بازار فوق با 280 تومان کاهش نسبت به بعدازظهر سه شنبه در حدود 49150 تومان به فروش رسید.

مقاومت در برابر سقوط پیچ خورده

بررسی ها نشان می دهد که اگرچه امروز نرخ دلار در حال کاهش بود قیمت به درهم نسبت به روز قبل ثابت مانده است. قیمت به درهم امروز 13620 تومان بود.

همچنین در سمت رسمی بازار قیمت دلار در مرکز مبادلات ارز و طلا پس از وقفه دو روزه امروز به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید. قیمت دلار امروز چهارشنبه 29 شهریور 1402 در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران با 80 تومان افت نسبت به روز گذشته در سطح 41199 تومان ایستاده است. این کاهش در 3 ماه گذشته بی سابقه بوده است.

همچنین قیمت یورو امروز با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته به سطح 44 هزار و 17 تومان رسیده است. در همین راستا قیمت به درهم امارات نیز با رقم 11218 تومان در جدول حضور دارد که نسبت به روز گذشته 22 تومان کاهش داشته است.

نرخ های ارسال حواله دلاری، حواله یورویی و حواله درهم در این مرکز به ترتیب 37454 تومان، 40.16 تومان و 10198 تومان درج شده است.

نمایی از بازار نیویورک

همانطور که انتظار می رفت، خبر رایزنی علی باقری با نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس در نیویورک مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که به همراه رئیس جمهور در نیویورک به سر می برد، با رهبران سیاسی سه کشور اروپایی عضو برجام دیدار و گفتگو کرد. ، انگلیس، فرانسه و آلمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و گفتگو کردند.

البته روز گذشته روزنامه نگار وال استریت ژورنال درباره دیدار علی باقری کنی با سه کشور اروپایی نوشت: یک منبع آگاه از این دیدارها گفته است که در بازگشت به مذاکرات هسته ای «پیشرفتی حاصل نشده است».

در سایه این خبر آن هم در بازار طلا قیمت طلا 18 عیار در زمان نگارش این گزارش حدود 2 میلیون و 335 هزار تومان ثبت شد که نسبت به روز گذشته 5 هزار و 300 تومان کاهش نشان می دهد.

قیمت سکه امامی در روزهای اخیر نیز کاهش یافته است. این فلز گرانبهای ملی امروز با حدود 200 هزار تومان افت به 27 میلیون و 600 هزار تومان رسید. این قیمت نسبت به یکشنبه هفته جاری 600 هزار تومان کاهش یافته است.