• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

قیمت آهن اسفنجی به 13300 تومان رسید

  • کد خبر : 32245
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
قیمت آهن اسفنجی به 13300 تومان رسید

قیمت آهن اسفنجی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران نسبت به هفته گذشته کاهش محدودی را ثبت کرد. این در حالی بود که میزان عرضه این محصول در این بازار کاهش یافته است اما رکود در بخش محصولات نهایی مانع از رقابت بیشتر متقاضیان برای کسب سهمی از عرضه این محصول می شود.

اخبار اقتصادی، انگشتر آهن اسفنجی در آخرین هفته آذرماه نیز مانند هفته های گذشته رونق داشت. ترس از کاهش تولید و عرضه آهن اسفنجی به واقعیت پیوست و حجم عرضه این محصول در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران کاهش یافت.

کاهش 1.7 درصدی میزان آهن اسفنجی در دوره هفتگی

شنبه 4 آذرماه بالغ بر 92 هزار بشقاب اسفنجی با قیمت پایه 11 هزار و 236 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران فروخته شد. عرضه آهن اسفنجی در رینگ فیزیکی نسبت به هفته قبل ۱۱.۵ درصد افت داشته است. محدودیت واحدهای بازیافت آهن اسفنجی در گازرسانی باعث کاهش تولید این محصول و تشویق متقاضیان به رقابت بر سر قیمت شد. اگرچه کسری عرضه آهن اسفنجی نسبت به تقاضا، محرک رقابت قیمتی در بین متقاضیان این محصول است، اما کمبود تقاضا برای محصولات نهایی و عدم کشش بازار در مقابل افزایش قیمت در بخش محصولات نهایی، امری جدی است. مانع. در مقابل واحدهای ریخته گری به دلیل رقابت شدید قیمتی در رینگ آهن اسفنجی.

با وجود کاهش عرضه آهن اسفنجی در رینگ فیزیکی بورس کالا نسبت به هفته گذشته، این محصول با قیمتی تقریبی 1.7 درصد ارزانتر از هفته قبل معامله شد.

تثبیت نرخ ها در کانال 13 هزار تومان.

بررسی داده های معاملاتی بورس کالا حاکی از ثبت 135 هزار تن آهن اسفنجی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران در روز شنبه 4 آذرماه است. بدین ترتیب در این بازه زمانی میزان تقاضا 46 درصد بیشتر از عرضه بوده و این برتری تقاضا انگیزه رقابت خریداران را برانگیخته است. بیشترین معاملات آهن اسفنجی در کانال قیمت 13 هزار تومان انجام شد و در نهایت کل محصول با میانگین قیمت 13 هزار و 333 تومان به فروش رسید. به این ترتیب شاکیان رقابت قیمتی 18.6 درصدی را برای دستیابی به سهمی در عرضه این محصول آغاز کردند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32245

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.