• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
9

قالیشویی شب عید قیمتش چنده؟ / افزایش 70 درصدی هزینه قالیشویی در تهران

  • کد خبر : 35695
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
قالیشویی شب عید قیمتش چنده؟  / افزایش 70 درصدی هزینه قالیشویی در تهران

اکو ایران: کمتر از یک ماه تا پایان سال باقی مانده و بازار قالیشویی نسبت به ماه های قبل کمی داغ شده است. البته کل متراژ دریافتی قالیشویی ها کاهش یافته است اما تعداد درخواست ها مانند قبل است. از سوی دیگر هزینه شستشوی فرش در خشکشویی ها با احتساب حمل و نقل ۷۸ درصد افزایش یافته است.

اخبار اقتصادی، امسال بازار قالیشویی مانند سال های گذشته فعال نیست. امسال نزدیک به 15 درصد از شرکت های قالیشویی نسبت به سال گذشته تعطیل شدند. با توجه به رشد تورم و کاهش درآمد خانوارها در شهر تهران، در پایان سال، مساحت کل فرش های دریافتی قالیشویی ها همچنان در حال کاهش است.

به عبارت دیگر، مردم تمام فرش و موکت خود را به قالیشویی تحویل نمی دهند. اما به طور متوسط ​​یک قالیچه یا فرش به قالیشویی تحویل داده می شود، بنابراین اندازه کلی کاهش می یابد. اما تعداد برنامه ها کاهش چندانی نخواهد داشت. حجت محمدی کامسرخ رئیس اتحادیه قالیشویی تهران در این باره به «اکو ایران» گفت.

وی پیش بینی کرد که تعداد سفارشات تا پایان سال تغییر چندانی نخواهد داشت، زیرا از نظر وی نرخ رشد شست وشو چندان بالا نبوده است.

محمدی درباره هزینه شست و شوی انواع فرش و موکت گفت: اکنون نرخ مصوب قالیشویی ها نسبت به رشد هزینه های اولیه آنها افزایش نیافته است. در ماه گذشته قیمت مواد شوینده افزایش یافته است. اما علیرغم تأثیر مستقیم نرخ شوینده بر نرخ پایه قالیشویی، به طور مستقل نرخ مصوب قالیشویی را بر اساس آن افزایش نداده ایم.

وی ادامه داد: اکنون نرخ مصوب قالیشویی کمتر از تورم اعلامی بانک مرکزی است که 50 درصد است. نرخ‌های ما امسال نسبت به سال گذشته در همه بخش‌ها به جز حمل‌ونقل تنها 32 درصد رشد داشته است. اگرچه باید بین 70 تا 80 درصد رشد می کرد. به همین دلیل این نرخ رشد برای اتحادیه سودآور نیست. اما این رشد برای مردم بسیار زیاد است و مشتریان ما نرخ 32 درصد را بسیار گران می دانند.

به گفته محمدی نرخ حمل و نقل در سال جاری 46 درصد رشد داشته است.

با احتساب هزینه ایاب و ذهاب، امسال هزینه قالیشویی تهرانی ها نسبت به سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش نشان می دهد.

شاید این مشکل امکان قالیشویی های تقلبی و نامعتبر را افزایش داده باشد. بر این اساس رئیس اتحادیه قالیشویی تهران به مردم هشدار می دهد که فرش های خود را به شرکت های مبتنی بر فضای مجازی تحویل ندهند. حتماً قبل از تحویل فرش خود به وب سایت اتحادیه مراجعه کرده و خدمات قالیشویی مورد نظر خود را جویا شوید. وی افزود: هرگونه موضوعی اعم از عدم شست و شوی صحیح فرش و یا بیش از حد استاندارد اتحادیه قیمت را می توان به صورت آنلاین در سایت اتحادیه مطرح و پیگیری کرد.

وی اعلام کرد: 15 درصد قالیشویی ها امسال نسبت به سال گذشته تعطیل شدند. زیرا این کار مشکل آفرین است و محصولاتی که به بازار عرضه می شود برای خیلی ها مشکل کمتری دارد و از طرفی سود بسیار بیشتری نسبت به قالیشویی دارد. اکثر کسانی که ماندند چون سال ها در این زمینه کار کردند.

بر اساس پژوهش «اکو ایران»، امسال هزینه شستشوی فرش دستباف (درجه یک) ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان و هزینه شست و شوی فرش ماشینی در هر متر مربع ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان است. لیست کامل هزینه های شستشوی فرش دستباف و ماشینی را در زیر مشاهده کنید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35695

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.