• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

فرش 40 درصد صادرات غیرنفتی ما را تشکیل می داد اما به دلیل سوء مدیریت از بین رفت! / ما قاچاق فرش نداریم

  • کد خبر : 24666
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
فرش 40 درصد صادرات غیرنفتی ما را تشکیل می داد اما به دلیل سوء مدیریت از بین رفت!  / ما قاچاق فرش نداریم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران با بیان اینکه قاچاق فرش نداریم، گفت: رقم صادرات فرش ما همان رقم 50 میلیون دلاری است که به صورت رسمی اعلام می شود و نه بیشتر. زمانی نزدیک به 2 میلیارد دلار صادرات داشتیم و فرش 40 درصد صادرات غیرنفتی ما را تشکیل می داد که به دلیل سوء مدیریت از بین رفت.

اقتصاد آنلاین – فاطمه جوادی; احمد کریمی اصفهانی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران وی در گفت و گو با خبرنگار اختاز آنلاین گفت: هیچکس مجبور به قاچاق فرش نیست، این کار تبعات و خطرات خاص خود را دارد و علاوه بر این مشکلات هزینه هایی نیز به دنبال دارد. آنچه الان اتفاق می افتد اسمش قاچاق نیست: به دلیل تحریم، فرش می تواند به پاکستان یا کشورهای حاشیه خلیج فارس برود و با نام دیگری به کشورهای مقصد صادر شود. این طرح یک تاجر است و مهم نیست که فرش از کجا صادر می شود، همه اینها به طور رسمی در گمرک ما ثبت می شود.

کریمی اصفهانی بیان کرد: رقم صادرات فرش ما همان رقم 50 میلیون دلاری است که به صورت رسمی اعلام می شود و نه بیشتر. زمانی نزدیک به 2 میلیارد دلار صادرات داشتیم و فرش 40 درصد صادرات غیرنفتی ما را تشکیل می داد که به دلیل سوء مدیریت از بین رفت.

منبع اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=24666

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.