• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

فعالیت بیش از 5000 مشاور املاک غیرمجاز در تهران

  • کد خبر : 42616
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
فعالیت بیش از 5000 مشاور املاک غیرمجاز در تهران

به گزارش اخبار اقتصادی، یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات در خصوص اخباری مبنی بر وجود ۲۵۰۰ شرکت مشاور املاک غیرمجاز در تهران توضیحاتی ارائه کرد.

دستمالچیان در این خصوص گفت: اخیراً اعلام شد که 12 هزار شرکت مشاور املاک دارای مجوز و 2500 شرکت غیرمجاز در سطح شهر تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام اتحادیه مشاوران املاک، سال گذشته 1200 شرکت مشاور املاک در تهران فعالیت داشتند. این در حالی است که طبق بررسی های انجام شده در حال حاضر بیش از 5000 شرکت مشاور املاک غیرمجاز در تهران مشغول به فعالیت هستند.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک مجددا بر ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و اجاره تاکید کرد و افزود: مشاهده می شود در پیشوا، قرچک و ورامین عده ای خلاف کد فروش اقدام کرده اند که لازم به ذکر است در این خصوص اقدام به ثبت رسمی معاملات خرید و فروش و اجاره می شود. به این گونه فعالیت های غیرقانونی و غیرمجاز پایان دهد.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک افزود: بر اساس آمار بیش از 5000 شرکت مشاور املاک غیرمجاز در سطح شهر تهران و تعداد بسیار بیشتر در استان تهران وجود دارد و یکی از مشکلات این تعداد غیرمجاز است. نهادها فرار مالیاتی است. آموزش های گسترده ای در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان گفت: حاضریم در طرحی مشترک با سازمان امور مالی برای برخورد با واحدهای غیرمجاز اقداماتی انجام دهیم.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42616

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.