به گزارش اخبار اقتصادی، ششم شهریورماه همزمان با خروج زندانیان دوتابعیتی تهران به دوحه، پول های بلوکه شده ایرانیان در کره جنوبی نیز به قطر منتقل شد. خبر انتقال پول بلوکه شده را محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در همان روز در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد.

وی نوشت: موفقیت تیم دیپلماسی ارزی در آزادسازی منابع ارزی تصرف شده را تبریک می گویم. بدون شک آنچه به دست آمد فراتر از تحلیل موجود است و البته این روند ادامه خواهد داشت.

فرزین افزود: به زودی تمامی این منابع یورویی به حساب شش بانک ایرانی در قطر واریز و به عنوان پرداخت بانکی برای خرید کالاهای غیرتحریمی مورد استفاده قرار می گیرد. مابقی این منابع در صورت سپرده گذاری مشمول دریافت سود بانکی خواهد بود.

موضوعی که «اکو ایران» نیز در همان زمان به آن پرداخت. اکنون پس از گذشت هشت روز از انتقال پول ایران به بانک قطری، رئیس کل بانک مرکزی برای تعیین وضعیت پول ایران به دوحه رفت. البته به گفته مصطفی قمری وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی، فرزین در چارچوب دیپلماسی منطقه ای دولت و همچنین تقویت و توسعه همکاری های پولی و بانکی و استفاده از توانمندی های اقتصادی مشترک با همسایگان به دوحه سفر کرد.

وی در این سفر با شیخ بندر بن محمد بن سعود آل ثانی رئیس بانک مرکزی قطر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی سفرهای متعددی به کشورهای منطقه داشته است. فرزین روز نهم خرداد سال جاری برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات صندوق بین‌المللی پول به آمریکا سفر کرده بود.