محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی اکو ایران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: موفقیت تیم دیپلماسی ارزی در آزادسازی منابع ارزی تصرف شده را تبریک می گویم. بدون شک آنچه به دست آمد فراتر از تحلیل موجود است و البته این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: متأسفانه در اواخر دهه 90 حدود 7 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به صورت وون (پول ملی کره جنوبی) در بانک های کره جنوبی واریز شد و حتی در این سال ها به دلیل کاهش برابری وون با دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار دچار کاهش ارزش برابری شد.

فرزین ادامه داد: اما با پیگیری های فنی و دیپلماسی موفق، تمامی منابع ارزی که از ایران در کره جنوبی آزاد شده بود و هزینه های تبدیل ارز آن از وون به یورو نیز مورد قبول کشور ثلاث قرار گرفت.

وی گفت: به زودی تمامی این منابع یورویی به حساب شش بانک ایرانی در قطر واریز و به عنوان پرداخت بانکی برای خرید کالاهای غیرتحریمی مورد استفاده قرار می گیرد. مابقی این منابع در صورت سپرده گذاری مشمول دریافت سود بانکی خواهد بود.

فرزین افزود: منابع ارزی ایران به زودی در چند کشور دیگر نیز موجود می شود و اخبار و آثار آن در بازار و مبادلات تجاری دیده می شود.