• امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

فائو: قیمت مواد غذایی افزایش یافت/ کاهش قیمت غلات در جهان متوقف شد

  • کد خبر : 38769
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
فائو: قیمت مواد غذایی افزایش یافت/ کاهش قیمت غلات در جهان متوقف شد

اکوایران: آخرین گزارش فائو از افزایش قیمت مواد غذایی نسبت به ماه قبل خبر می دهد. البته اطلاعات موجود حاکی از کاهش قیمت ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

اخبار اقتصادی؛ سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت جهانی مواد غذایی در ماه آوریل افزایش یافت، زیرا افزایش قیمت گوشت و افزایش اندک روغن‌های گیاهی و غلات کاهش قیمت شکر و لبنیات را جبران کرد. .

شاخص قیمت مواد غذایی فائو که تغییرات ماهانه قیمت های جهانی انواع محصولات غذایی در سراسر جهان را دنبال می کند، در آوریل به طور متوسط ​​119.1 واحد بود که 0.3 درصد نسبت به مارس افزایش داشت، در حالی که قبل از آن 9.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت.

شاخص قیمت غلات فائو نسبت به ماه مارس 0.3 درصد افزایش یافت و به روند نزولی سه ماهه خود پایان داد. قیمت گندم صادراتی در ماه آوریل تثبیت شد. از آنجایی که رقابت شدید بین صادرکنندگان عمده نگرانی ها در مورد شرایط نامطلوب محصول در بخش هایی از اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا را خنثی کرد.

قیمت‌های صادراتی ذرت در این دوره افزایش یافته است که ناشی از تقاضای بالا در بحبوحه اختلالات لجستیکی فزاینده در نتیجه آسیب‌های زیرساختی در اوکراین و نگرانی‌ها در مورد تولید در برزیل قبل از برداشت اصلی است.

قیمت برنج کاهش می یابد

بر اساس گزارش فائو، شاخص قیمت برنج در ماه آوریل 1.8 درصد کاهش یافت که عمدتا به دلیل کاهش قیمت ایندیکا بود.

افزایش قیمت روغن نباتی

شاخص قیمت روغن نباتی فائو نیز در مقایسه با مارس 0.3 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در 13 ماه گذشته رسید، زیرا افزایش قیمت روغن آفتابگردان و کلزا کاهش اندک قیمت روغن نخل و سویا را جبران کرد.

شاخص قیمت گوشت فائو نیز در ماه آوریل 1.6 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت، زیرا قیمت جهانی طیور، گوشت گاو و گوسفند با افزایش مواجه شد.

شاخص قیمت شکر فائو در مقایسه با مارس 4.4 درصد کاهش یافت و 14.7 درصد کمتر از سطح آوریل 2023 بود. برزیل

شاخص قیمت لبنیات فائو نیز در آوریل 0.3 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به رشد شش ماهه پایان داد. دلیل اصلی این کاهش قیمت کاهش تقاضای وارداتی شیرخشک بدون چربی و کاهش قیمت جهانی پنیر تحت تاثیر تقویت دلار آمریکا بوده است. در مقابل، قیمت های جهانی کره در میان تقاضا برای واردات افزایش یافت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38769

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.