• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

غول های فناوری تا سال 2025 عملکرد بهتر از بازار سهام را متوقف خواهند کرد

  • کد خبر : 38309
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
غول های فناوری تا سال 2025 عملکرد بهتر از بازار سهام را متوقف خواهند کرد

اکو ایران: شرکت خدمات بانکی و مالی UBS پیش بینی کرده است که رشد سود سهام شش شرکت بزرگ فناوری در سال جاری و در سه ماهه اول سال 2025 با کاهش قابل توجهی همراه خواهد بود.

اخبار اقتصادی، شرکت خدمات بانکی و مالی (UBS) UBS روز دوشنبه (3 اردیبهشت) اعلام کرد که نرخ رشد سود شش شرکت بزرگ فناوری ممکن است در ماه های آینده از بین برود.

به گزارش رویترز، اقتصاددانان UBS رشد سود هر سهم (EPS) شرکت های اپل، آمازون، آلفابت، متا، مایکروسافت و انویدیا را از 42.2 درصد در سه ماهه اول سال جاری به 5.5 درصد در سه ماهه سوم اعلام کردند. ماه 2025 کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر، UBS اعلام کرد که سایر سهام فناوری در مسیر ثبت نتایج بهتر هستند. این شرکت سوئیسی پیش بینی کرده است که رشد سود هر سهم این شرکت ها در سه ماهه اول سال 2025 به حدود 26 درصد افزایش یابد.در حال حاضر EPS این شرکت ها در سه ماهه اول سال جاری 1.11 درصد است. این شرکت‌ها به اندازه شرکت‌های بزرگ از دوره رونق مرتبط با همه‌گیری کرونا سود نبردند.

شش شرکت بزرگ فناوری که به عنوان ضعیف در بخش فناوری و سطح عملکرد شاخص S&P 500 شناخته می شوند، گزارش عملکرد سه ماهه خود را در دو هفته آینده منتشر خواهند کرد.

از سوی دیگر، رشد بازده اوراق قرضه، داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار اخیر ایالات متحده و عدم اطمینان پیرامون تصمیم بانک مرکزی ایالات متحده در مورد کاهش نرخ بهره، بر سهام این غول‌ها تأثیر گذاشته است.

با فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا و بازگشایی اقتصاد، درآمد این شرکت‌ها در سال 2022 به دلیل کاهش تقاضا برای محصولات فناوری تأثیر منفی خواهد داشت که باعث کاهش EPS نیز می‌شود. اما افزایش سود غول های فناوری در سال 2023 نتیجه کاهش هزینه های این شرکت ها و پیش بینی های ساده تر از عملکرد آینده آنها بود.

نمودار 2

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38309

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.