• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

عملکرد 18 بانک در اعطای تسهیلات مسکن صفر است

  • کد خبر : 39596
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
عملکرد 18 بانک در اعطای تسهیلات مسکن صفر است

به گزارش اخبار اقتصادی، علی بابایی کارنامی درباره عملکرد بانک ها در اجرای قانون جهش تولید مسکن ملی و اعطای تسهیلات در این حوزه اظهار کرد: یکی از وظایف خطیر دولت و مجلس، اتخاذ تدابیر جدی برای تعیین تکلیف واگذاری مسکن است. مسکن

و ادامه داد: یکی از راهکارهای رونق ساخت مسکن اعطای تسهیلات مسکن است.

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم تصریح کرد: اما بر اساس آمار منتشر شده، عملکرد 18 بانک در سال گذشته در زمینه اعطای تسهیلات مسکن صفر بوده است، این سوال را دنبال می کنیم که چرا بانک ها باید چنین کوتاهی و سهل انگاری در اعطای مسکن داشته باشند از امکانات .

بابایی کارنامی افزود: پرداخت تسهیلات مسکن یک اصل اساسی برای رونق در ساخت مسکن است و مردم بدون این تسهیلات نمی توانند اقدامات مفیدی در این زمینه انجام دهند.

نماینده منتخب مجلس دوازدهم تصریح کرد: بانک مرکزی با این قصور بانک ها در جلوگیری از نقدینگی و افزایش پایه پولی استدلال می کند و به همین دلیل بانک ها از اعطای تسهیلات مسکن خودداری می کنند، این سیاست آن سیاست درستی نیست که مرکز بانک و بانک های زیرمجموعه آن را گرفته اند

با ارائه مسکن، تولید و کسب و کار را رونق دهیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: یکی از شاخص های رشد تولید توجه به مسکن و رشد ساخت و ساز مسکن است. اگر می خواهیم منویات و شعارهای سال رهبران را دنبال کنیم و به تولید رونق بدهیم باید این مسیر را طی کنیم و با اعطای مسکن به تولید و شرکت ها رونق بدهیم.

نماینده منتخب مجلس دوازدهم تصریح کرد: امتیاز مسکن به دلیل اینکه در حوزه تولید هزینه می شود باعث تورم نمی شود. بانک مرکزی باید در این سیاست تجدید نظر کند زیرا اعطای تسهیلات برای ساخت مسکن ما را به مسیر افزایش تولید، عرضه مسکن و حل بحران مسکن نزدیک می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به برکت این سیاست ها از تعهدات کمی و کیفی که باید در حوزه مسکن انجام می دادیم عقب هستیم.

بابایی کارنامی گفت: از سوی دیگر این تسهیلات را می توان در زمینه ساخت مسکن و برای ساخت خانه های یک یا دو طبقه یعنی طرح توسعه افقی شهرها هزینه کرد اما باید در نظر داشت که این این طرح برای همه شهرها قابل اجرا نیست

وی خاطرنشان کرد: توسعه افقی شهرها نیز سیاست خوبی برای حل بحران مسکن در کشور است. تامین مسکن یک پروژه چند وجهی است و لزوما نمی توان با واگذاری زمین رایگان به مردم و توسعه افقی شهرها این مشکل را حل کرد.

این نماینده منتخب مجلس دوازدهم یادآور شد: حدود 180 مولفه در ساخت مسکن دخیل است و در هر تصمیمی باید مورد توجه قرار گیرد، اما در مجموع ارائه تسهیلات به مردم برای ساخت ویلا، واگذاری زمین رایگان به مردم است. راهکارهایی برای غلبه بر وضعیت فعلی و حل مشکل بحران املاک و مستغلات.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39596

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.